Jaopp.
Då var det bara att vända på flaket för att se hur mycket som går att använda där?
Började med att rensa bort den främre delen av flakbädden, dels för att den var ganska röten och dessutom få fritt utrymme att göra anslutningen framåt när det är dags för det 
Kommer i detta skede bara reparera det nödvändigaste för att kunna måtta in allt sedan.
En sak som jag konstaterade var att flakplåten satt punktad med några herrejäklariminsjäljösses stora punkter!!
Höll på att bli tokig på hur heeelt omöjliga dessa var att släppa/försvinna. Vill ju inte vålda för mycket heller, för då är det så mycket annat som deformeras istället som ska/måste sparas. Men kom ett trick för att kunna hitta punkterna bland gravrosten, för självklart så satt ju inte punkten mitt i rillan alla gånger heller
men tillslut så med en liten färgklick markera var borren skulle sättas för att på så sätt tunna ut plåten såpass att det gick att bända loss det, ville inte riskera att borra för mycket så att hattprofilen fick stryk i onödan.
Det lite "tråkiga" med att ha flyttat gränsen med hur mycket och vad som ska repareras är att vissa tidigare lagningar som vid det tillfället varit färdiga, kommer att krävas en liten fortsättning på. Är ju på vissa ställen som tidigare har lämnats ogjorda för att det "varit för trångt" eller "kommer i alla fall inte synas" eller "det får nästa ägare göra om hen vill ha denna vagn blank å fin"....Ja det är några sådana ställen som dyker upp när det blev klart att hela flaket skulle bytas...
Men men... är ju inget som inte går att fixa, är ju bara några extra plåtbitar det är fråga om. Och allt jobb som tidigare gjorts är ju utfört på så vis att det ska bara vara att fortsätta där man slutade så att säga 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

Kommer att laga några små och medelstora hål som tidigare inte gått att nå som jag nämnt tidigare.