1

Kan det vara så att Chic garaget började som en orkester turnerandes i en folkabuss som krävde ständigt underhåll och då grabbarna gillade att skruva bil så somnade bandet in......

http://i51.tinypic.com/2ldgcn6.jpg

2

Ja det stämmer ICQ/ab
Fidde rockar varje kväll på sin gamla 70tals stereo

Grymt frän buss

70:a Cab, Gazzer, Variant

3

Det är den där Herman gjorde iordning åt sej senare va,  m mags och fler fönster.. ?

ICQ/ad

You´ll never know...

4

Enligt säkra källor, (läs düsseldorf) så skulle de frånbörjan stått t i slutet av första ordet, detta för att man tyckte det lät "ball", men då kom en som kunde engelska förbi och upplyste dem om betydelsen, och vips åkte t et, och kvar blev Los Chicos,

Sedan när Herman skulle renovera upp den ggamla orkesterpärlan som stått undanställd så tordes han inte låta texxten stå kvar, i rädsla för att detta om te´t skulle komma upp till ytan. Därav dricker dessa herrar väldigt mycket te, när de träffas, detta för att kompensera avsaknaden av T på orkesterbussen.

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

m.helsing skrev:

Det är den där Herman gjorde iordning åt sej senare va,  m mags och fler fönster.. ?

ICQ/ad

Bilden är nytagen.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

6

En ganska dålig renovering i så fall ICQ/ag

Ät gul snö, det kan vara öl.

7

Trevlig buss!  ICQ/ab
Är det är en 58:a månntro?

8

EskiL 109 skrev:
m.helsing skrev:

ICQ/ad

Bilden är nytagen.

Ja det är den säkert. Att det inte är Hermans det är det enda jag är säker på från den här tråden..

You´ll never know...

9

Carnut skrev:

Trevlig buss!  ICQ/ab
Är det är en 58:a månntro?

Inte en aning, allt som kan skvallra om årsmodell har plundrats från denna.