1

Enligt bild, ngn som vet var denna Turboheader inkl westgate finns. Hojta till, intresserad av att återföra denna till samlingarna av nostalgiska skäl /Tjing Jensa

Post's attachments

Turbo1835jpg.jpg, 162.52 kb, 640 x 473
Turbo1835jpg.jpg 162.52 kb, 127 downloads since 2019-01-15 

2

Har ett som ser sjukt likt ut, fast rött (ljusröd) rayjayturbo. Kan ev ta en bild på måndag..
En del av sakerna är på jobbet. Köpta i norrköping för ca 15 år sedan. Mvh:Fredrik nollsjutree3sexsexsex4-19

3

FrNy skrev:

Har ett som ser sjukt likt ut, fast rött (ljusröd) rayjayturbo. Kan ev ta en bild på måndag..
En del av sakerna är på jobbet. Köpta i norrköping för ca 15 år sedan. Mvh:Fredrik nollsjutree3sexsexsex4-19

Det är det som Imola söker. Du köpte det av mig.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Fick en stark känsla av att det borde vara det:)
Verkar dock ha dubbla insugningsrör ett par för spridare och ett par utan..
jag har inte gjort ngt av det sen jag hämtade det av dig så det ska nog lira, dock ingen förgasare..
Kul att det verkar kunna vara ngn som skulle ja nytta av det:)

5

Ja vi språkades om detta på Tierp för några år sedan. Fantastiskt att du har grejerna kvar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Fasen va kul! Skicka gärna bilder till imola(at)hotmail_se . Tackar på förhand ICQ/ab

7

Det stämmer ju Swerker:) är mest Vw som sätter guldkant på livet och det är tack vare sådana som ni som kan ngt, som får en att känna att man nån gång ska få ihop ett bygge eller så:)
Man lär sig jättemycket av alla kloka trådar på BV!

8 Senaste redigerad av imola (2019-02-26 19:25:26)

Det ramlade in lite prylar häromdan. Tack vare  Fredriks skarpa syn och välvilja att sälja samt leverera så är nu  det hemsnickrade och beprövade Turbokitet från - 87 hemma igen. Fortsätter jakten att hitta så mycket av motorn som möjligt. Topparna skall enligt uppgift finnas i Halmstad. Förgasare och mitt hemsnickrade insug finns ngr mil utanför Norrköping och är på ingång. Blir en byggtråd då jag fått ihop tillräckligt med delar och energi att börja montera /Tjing Jensa

Post's attachments

Turbo och Låda2.jpg, 229.54 kb, 674 x 1197
Turbo och Låda2.jpg 229.54 kb, 113 downloads since 2019-02-09 

9

Återfall??   ICQ/ay  ICQ/ay  ICQ/bp

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

10

Haha Lätt !

11

ICQ/bf  ICQ/ay

Tomato Potato
Dyslexiker..

12

ICQ/bf

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)