Söker en bättre motor till min bubbla. 1600< cc. Ska vara lite extra knuff i vardagskörningen. Snabb och smidig affär utlovas vid rätt snurra.
Jag har alltid undrat vad underbetydelsen är av uttrycket snabb och smidig affär. Är det när säljaren ger bort något som kostar mer än vad köparen vill betala eller är det när köparen vill ha något han inte har råd med. Ett longblock 1600 kostar ca 33000 idag och då är det inte med extra knuff. En 1600 med extra knuff ligger säkert i delar på 35-40000 så om man inte kan läsa en prislista på nätet så bör man precisera vad man tror att en 1600 med extra knuff kan kosta. Själv vill jag ha en Porsche carrera vid snabb och smidig affär när rätt bil dyker upp.
Jag har alltid undrat vad underbetydelsen är av uttrycket snabb och smidig affär. Är det när säljaren ger bort något som kostar mer än vad köparen vill betala eller är det när köparen vill ha något han inte har råd med. Ett longblock 1600 kostar ca 33000 idag och då är det inte med extra knuff. En 1600 med extra knuff ligger säkert i delar på 35-40000 så om man inte kan läsa en prislista på nätet så bör man precisera vad man tror att en 1600 med extra knuff kan kosta. Själv vill jag ha en Porsche carrera vid snabb och smidig affär när rätt bil dyker upp.
Grattis Hans till ett helt onödigt och meningslöst svar på min annons. Jag bemödar mig ändå att svara på din fråga. Snabb och smidig affär i min betydelse är att man slipper snackpåsar och onödigt dravel. Hoppas detta hjälpte dig och att du respekterar att fortsätta dina funderingar i en egen tråd, inte i min annons. Ha en fin dag!
Annars är ju just Hans en person som skulle kunna leverera denna knuff Light maskin dvs bygga den precis så som du vill ha den.. om du vet.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag skulle glädja mig åt cirka 80 hästar i min folka, det är ju rimlig bruksnivå utan bekymmer liksom.
Men ingen har nog det för under 10 000 kronor 
Här har du en välbyggd 1600 med extra knuff! Det ser dyrt ut jag vet, men jag skulle vilja påstå att den är garanterat bekymmersfri under många år framöver, och med support från byggaren/säljaren som är oslagbar i detta land
Kan man lita på han? Det är ju hans första inlägg liksom... 
Kan man lita på han? Det är ju hans första inlägg liksom...
För oss som bygger motorer och vet vad delar och tid är på en motor + alla verktyg och maskiner som krävs + en lokal med hyra och värme kostar. Jag tycker ovanstående motor är helt rätt i pris med tanke på all tid som är nedlagd. Att det sen finns folk som tror att en pålitlig motor kan kosta 10 000 visar bara att det är svårt för lekmän att inse det jobb som läggs ner på en helrenoverad och välbyggd motor. När man köper en billig och bra motor så blir man snart varse varför den inte satt i en bil. Välbyggda bra motorer sitter i fungerande bilar och vrak står på pall i nåt garage eller lada. Onekligen finns det fall där folk har haft tur med en billig och bra motor men motsatsen är nog mycket vanligare. Vad som är en bra motor hänger ju lite på vilka krav man har.