Som tidigare nämnts beslöt jag frångå den ursprungliga planen gällande karossen på bilen. Visade sig vara ett klokt beslut då karossen hade lackerats om i flera omgångar. Färgen blir seg och tråkig så det lättaste sättet att få väck den var att skrapa med Morakniv innan den slipades plåtren med oscillerande maskin.
Återigen fick jobbet utgöra arbetslokal för detta skitjobb.

Här har jag börjat lite försiktigt med att slipa bort färgen men jag övergick snart till att...

...först skrapa och sedan slipa med maskin.

I stort sett klart, handslipade gallret under rutan samt några andra svåråtkomliga ställen.

Epoxigrundad, visst är det nice med en enhetlig kulör på karossen?!

Och här har den fått några vändor slipgrund applicerad, nu närmar det sig lack!

Slipningen inför lack och diverse justeringar i underarbetet gjordes i garaget som jag hyrt under lång tid, 30 år... Detta kom att bli den sista bil jag gjorde i det garaget...

För att testa nyansen på färgen jag köpt så provlackades några smådelar först. Pastellgrön L11 skall det vara på denna och allt utom insidan har lackerats om i rätt nyans.
Men först slipgrund!

Inte så pjåkigt trots förhållandena! Och då tänker jag på lokalen. 
Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015