Fantastik fin renovering. Kommer bli en fantastik buss när den är klar!
Tack för samtalet i dag.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fantastik fin renovering. Kommer bli en fantastik buss när den är klar!
Tack för samtalet i dag.
Webaston hamnade i back to back sitsen där jag även har plats för en förstärkare och en baslåda. Installationen är färdig och nu kan jag fortsätter under bilen och dra bränsleledning och lite el.

Vecka 50 hade Allan H Schoofield i England 10% rabatt på allt och jag passade på och köpte fälgar och även plåt till min splitbuss. Fick mejl av dom att dom kunde erbjuda gratis frakt till Sverige, what?
Handlar man i Sverige får man aldrig rabatt och gratis frakt finns inte på kartan.

Rabbat - e´de tulpaner och sånt. och frakten brukar bli dyrare än varan ibland.
Fälgarna är snygga
Det har hänt bra mycket dom sista tre dagarna. Innertaket är isolerad och klädd med masonit. Jag behöver korta bitar "H" profil för att kunna skarva ihop dom små delarna runt takhålet. Nån som har, gärna vita?

Installation i "back to back" sitsen är avslutad, ljudet är bra men värmen ej testat måste montera bränslepumpen sedan är det klart för provkörning.

Supernajs ! 

blir det inte väl varmt under sitsen då värmaren går?
slutsteg skall ju helst ha friskt luftflöde.
Blir ju hur bra som helst de där! 
Bättre än ny 
Tack så mycket.
Tråden känns lite som min lilla dagbok just nu men det går undan och då är det lika bra att jag visa vad jag har gjort.
All inredning som jag haft är på plats, det som saknas är en bordsskiva. Jag har lite Westfalia trä som jag vill använda för takskåpet längst bak, den få jag snickra själv helt enkelt.
Tälttyget för popup taket hämta jag imorgon och på måndag tänkte jag börja med detta. Alla beslag är renoverade så förhoppningsvis är taket på plats nästa helg.

Men jävlar vilken 70-talsorgie i grönt å gult! Supernajs! 
Snyggt och prydligt.... 
Vackert!
snyggt!!
”Installation i "back to back" sitsen är avslutad, ljudet är bra men värmen ej testat måste montera bränslepumpen sedan är det klart för provkörning.”
Tips är att vara utomhus eller se till att ha utsugsfläkt vid första uppstart. Båda mina värmare har spytt ur sig en hel del vit olje/disel rök vid första uppstart. Antar att det är någon form av monterings olja/fett som brinner eller så har jag primat för mkr. Men det är iaf lätt att rökfylla ett garage men en värmare vid uppstart 
Helt Galet snyggt. När du monterar skåpet bak får du gärna lägga upp hur du löste fästet.
MVH
Johan från Svall
Stiligt det blir 
Taket är på plats , äntligen.
Förra helgen satte jag fast tyget och monterade allt på bussens tak. Först såg det riktig bra ut men från längre håll såg man att taket hängde bak
var alltså inte rakt.
Det hela slutade att jag fick göra om beslagen.

När beslagen var åtgärdade blev det så här. Har 191cm från golv till tak, mycket tycker jag då finns det lite plats för isoleringen med. Tyget spikar jag fast imorgon sitter bara med en klammer i varje hörn. Nu blir det en pilsner

Superfint jobb du gör!

Byggde takskåpet från scratch, började med pappmallar sedan sågade jag plywoodskivor satt ihop alla bitar och till sist hamnade faner på stommen.

Det är otrolig mycket tid som går åt bara skåpet tog 25 timmar men nu är det monterad och klart.

Otroligt fint du gör!!! 
Monterade motorn i går. Har ett bord på hjul och ett saxbord och då är det inte så svårt att montera motorn. Var ensam och det hela tog bara 1,5 timmar. Nu ska all kringutrustning inkopplas.

Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.