1

Här e mitt senaste projekt.

Har tagit några år sen tanken slog mig att enm ”rullator” måste vara det mest ultimata vad det gäller bilvaggor/tipgirl/pelarlyft.
Å nu så kan jag erkänna att min tanke stämde. Att tippa bussen på sida på 30sek å få en bra svetsposition å sen vända runt den på andra sidan för å komma åt på andra sidan svetsen e ju perfekt.
Resultatet blir inte bara bättre utan lättare att både förbereda å slutföra, slippa massa ålande på golv med tillhörande stön å stånk...
Stå eller sitta på en rullpall sparar rygg/knän å axlar enormt.
Lättare att få bra belysning.
Man håller sig renare då man slipper ligga i skiten på golvet....
Nästan bara fördelar enligt mig.
Nackdel är att den tar en stund å ”rigga” å längsgående rambalkar måste vara intakta...men som sagt sen är det bara å köra allt från tectylskrapande, rostlagning, slipning, grundmåla å underedsbehandla....

http://forumbilder.se/I44LD/5788dfde-5f25-471c-a26f-b3763264e69f.jpeg

2

En sån önskar jag att jag hade byggt mig i efterhand....vad många timmar  man hade sparat på att bara kunna jobb "rätt" ICQ/bi

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

3

Trevlig vagga ! Är precis i startgroparna att bygga en själv men inte som du byggt utan det blir mer som en traditionell karossvagga.. ICQ/ab
Ja det är nog värt att bygga en för att få bra position under renoveringen !

Bra jobbat i alla fall och najs vagga !  ICQ/ay

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

4

Det underlättar säkert arbetet med den vaggan. Igår såg jag en tio-kantig version på thesamba. Den varianten är kanske enklare att bygga med 36 graders vinklar och hålls då lätt i tio olika lägen.

5

Jag lägger upp en tråd på how to om en vagga.
Kolla den.