1

Hej allihopa!

Vi ärvde en gård på norra Gotland detta året och dödsboet innehöll en gammal Volkswagen buss med två framrutor, (kallas den delad?)
Vi vet inte vad vi ska göra med den, och funderar på hur mycket en sådan skulle kunna vara värd?

Vet inte hur jag lägger in bilder?
Den är lite rostig och färgen flagnar så det verkar som att den någon gång målats om.
Vet tyvärr inte mer än såhär! Hur får jag reda på vilken årsmodell det är?

Tack för all hjälp!
Familjen W (Anders)

2

Hej
Du får lägga upp bilder så vi ser årsmodell och skick.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Lägg upp bild på Boxerville/Facebook-gruppen om du tycker det är lättare.
Jag antar att du allt fått flera mail från folk som vill komma titta

4 Senaste redigerad av Perra (2018-12-31 09:26:42)

VisbyNiclas skrev:

Lägg upp bild på Boxerville/Facebook-gruppen om du tycker det är lättare.
Jag antar att du allt fått flera mail från folk som vill komma titta

Med tanke på hur lite det har skrivits i denna tråd så har trådstartaren nog sin ”brevlåda” full.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

5

Hej alla!

Tack för svar! Har inte hunnit svara alla iom helgdagar.
Vi har fått ett ungefärligt årtal men vill gärna bli säkra på den uppgiften. Åker tillbaka till ön om några veckor och återkommer då med bättre på bilder. Förhoppningsvis har jag funderat ut hur jag lägger in bilder här då med!

Är det kostsamt att renovera sådana här bussar?
Har ni tips på personer som arbetar med renoveringar hade det uppskattats!

Tack för alla svar hittills!

Anders

6

Hej Anders

Det spelar inte så stor roll vad det är för bil som ska renoveras det kostar ganska mycket sedan beror det på hur mycket du fixar själv. Du skriver att den är rostig och har dålig lack.
Lackering två olika kulörer på utsidan och en på insidan kostar 60-80.000kr, kanske mer.
Bara plåt t.ex nytt golv fram och bak, nya skärmar, tröskel...15-20.000kr, själva plåtarbete 50-60.000kr, kanske mer.
Renovering av motor och låda, 25-30.000kr.
Inredning 10-35.000kr.
Alla rutlistor, ny el, små delar...20.000kr

Allt bero på skicket och hur långt du vill gå.

Kan du fixar några bilder går det att  se vad det är för årsmodell, har du chassinumret få man ju fram tillverkningsdagen.

Jag skulle ta det lugnt låt den vara kvar på gården tills ni vet vad ni har och vad den har för värdet, sedan (efter några år) kan ni fundera hur ni vill göra.Den har ju inte kostat nåt ICQ/bs

Mvh Maikel

T2b taigagrön ´77

7

Sen beror det ju på hur rostig den är, har sen stått utomhus eller torrt och fint i ett garage eller ladugård, kanske räcker med lite små plåtjobb bara, kolla runt lite på detta forumet på olika bussar och projekt så får du se olika typer av stil och vad du kanske gillar mest,  inte alltid att det behövs en full renovering om det givetvis inte är det du önskar. Men som tidigare talare skrev, ha inte för bråttom.

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

8 Senaste redigerad av D3w1l (2019-01-03 10:39:04)

ICQ/bq

Tomato Potato
Dyslexiker..