Nån som beställt delar från England nyligen och vet vad frakten brukar gå på ?
Funderar på att lägga en storbeställning från custom and Commercial...
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Fraktkostnad från England.....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nån som beställt delar från England nyligen och vet vad frakten brukar gå på ?
Funderar på att lägga en storbeställning från custom and Commercial...
Fixar inte säljaren eller företaget det?
80-100 £ brukar det ligger om det är stora bitar och vikten hamna på mer än 50kg.
Beställde nyss från Allan H Schoofield och dom har gratis frakt för alla beställningar som överstiga 800£.
Annars går det att själv boka frakten från UPS.
Jag köpte massor från en kille några mil utanför London. Totalt 4 flyttkartonger och en 90 L bränsletank till en BMW. Vikt runt 66KG.
UPS hämtade hemma hos honom, levererade till min dörr här på landet. Tid 4 dagar, pris 420:-
Beställde från vwheritage för 2 månader sedan. Två golvhalvor, ramhuvud och hela frontdelen på karossen. Blev ungefär 440:- i frakt.
En femhundring för stora och tunga delar är ju väldigt bra, men hur lyckas man med det?
Jag har just börjat jämföra lite priser och ska man köpa grönplåt är det antingen C&C i UK eller direkt från KF som gäller. Vore intressant att veta om någon räknat lite ytterligare på det, vilket som lönar sig mest? Rimligtvis borde C&C vilja ha en liten slant för besväret att ta in delarna från KF och i något led måste grejerna tullas, så frågan är om det går att få billigare från UK så länge de är kvar i unionen?
"Mina grejer" skiljer rätt rejält med dagens dollar (KF)- respektive pundkurs (C&C), detta är då exklusive tull och frakt. Jag ska räkna vidare på det men det vore tacknämligt med lite erfarenheter och input i ämnet. 
”Grön” plåt kan du handla på VW Classic parts så din VW handlare ska kunna lösa det, sen vet jag inte vilket utbud som de har. Men kan vara värt att kolla.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Fraktkostnad från England.....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.