1

Halloj gött folk.!!
Så här i juletider man träffar gamla släktingar och snackar om både det ena å det andra så tänkte jag passade på å fråga om någon vet vart farfars gammal buss tog vägen...
Ingen visste något så direkt, trodde det var årsmodell -64 med hjälp av förstoringsglas så fick vi fram reg nr F86574.
Vi har skickat in till riksarkivets fordonsregister och väntar på svar.
Är det någon som har något annat tips eller är det så vi får göra för att leta reda på om bilen finns kvar eller få reda på nuvarande ägare...?

http://i1381.photobucket.com/albums/ah219/elgrabben/68BAC8ED-D448-449F-998C-979C877D4FB8_zps9repwkg6.png

http://i1381.photobucket.com/albums/ah219/elgrabben/FF76CFE1-BCCB-4655-B9EB-9F5EBE86A403_zpsqlfssfjn.png

Bättre Ha Å inte behöva, än Å behöva Å inte Ha...!!

2

Skicka till transportstyrelsen och fråga om historik och nuvarande ägare

3

Ja det kan jag ju oxå göra., försökte å ringa till dom nyss men det ställer till att lite när det är gamla sortens regskylt, så kom inte vidare i telefonen..
Vet att han hade bilen till år -75 ungefär men sen måste den ju fått den nya regplåten innan det men det vet vi inte vad den hade för bokstäver o siffror...
Men jag får skriva till transporstyrelesen istället å se vad de säger..

4

Såna här efterforskningar är fantastiska, när jag köpte min buss hade jag bara ett chassinummer och inget mer att gå på, lyckades få fram genom vwhk vilken firma som sålde den ny och till vem, efter det var det många telefonsamtal till säkert 15 Pers innan jag fick fram ett regnummer. Sen var det lätt ICQ/bo

Lycka till och berätta gärna hur det går   ICQ/bs

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

5

Ja jag ska göra ett försök å se hur långt jag kommer, envis som man är så ska jag lägga ner lite tid.. Har lagt ut lite krokar å hoppas få fram ett regnr iallafall, tänker att det går lite lättare då.. Hade varit kul å veta ägare å om den finns men det är nog för mycket å hoppas på...
Jag håller er uppdaterade.. ICQ/bs  ICQ/ay

6

Få du svar från riksarkivet meddela dom nya regnr också och då blir det lätt att hitta ägare.

T2b taigagrön ´77

7

Hur har det gått?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21