1

Hur sänker ja min 1303s enklast och billigast?
Kapa fjädrarna? Hur?
Eller coilovers? Någon som har tips på grejer som passar rakt av då ja ej har kunskap att bygga om saker utan vill gärna att de ska passa direkt

2 Senaste redigerad av =) (2018-12-26 23:15:41)

Bara en fundering.
Varför göra det så billigt som möjligt?
Gör riktigt och bra på en gång.
Besiktingen bruka väll inte va så förtjust i kapade fjädrar  ICQ/bl
Sen är väll alla olika, jag själv vill ha sakerna gjorda riktigt och lägger hellre ut liten extra slant och det blir bra ICQ/ab
Kostar att ha bil och dom flesta ha oftast råd att köpa det man behöver om man strukturerar om lite i utgiftsidan

3

Finns flera sätt att göra det så att det inte blir bra. Kapa fjädrar är ett av dem, sänkfjädrar ett annat och ytterligare ett dåligt sätt är att flytta koppen. Anledningen till att de inte är bra är samma, fjädringsvägen. Redan efter 6-7 cm lägger den sig på genomslagsgummina.
Jag byggde mina första ben på 80-talet när det inte fanns några färdiga grejer att köpa och redan då insåg jag hur man inte ska göra. Idag hade jag absolut köpt grejer från ex rallyshop eller liknande.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Kan ju göra både bra o billigt

5

Vet dom vad jag behöver där? Eller kan du tipsa om nån som passar? Jag kan inte bygga om så de e bra om de passar rakt av

Svwerker skrev:

Finns flera sätt att göra det så att det inte blir bra. Kapa fjädrar är ett av dem, sänkfjädrar ett annat och ytterligare ett dåligt sätt är att flytta koppen. Anledningen till att de inte är bra är samma, fjädringsvägen. Redan efter 6-7 cm lägger den sig på genomslagsgummina.
Jag byggde mina första ben på 80-talet när det inte fanns några färdiga grejer att köpa och redan då insåg jag hur man inte ska göra. Idag hade jag absolut köpt grejer från ex rallyshop eller liknande.

6

Vilken årsmodell är det du har?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

7

74

Stefan F skrev:

Vilken årsmodell är det du har?