Hej Håller på renoverar min 1600ad motor ska öka volymen till 1915cc och gissar att effekten kommer bli runt 100hk färdig.
Ska lämna in min vevaxel.tryckplatta.svänghjul.remskiva på balansering snart. Då undrar jag funkar det med orginal koppling tryckplatta
med den effekten eller behöver man något starkare? Köpte även en aluminium remskiva innan till motorn för att jag tyckte det skulle bli
snyggare men har hört att dom inte ska vara så bra att man kan få oljeläckage med dom. Råkade förstöra orginal remskivan när jag tog bort den
så den kan jag inte använda. Tips på remskiva som inte kostar skjortan och inte kommer läcka olja och tips på tryckplatta och lamell om inte
orginal funkar. Vill ha ok grejer som funkar nu när det ska balanseras ihop.//Thomas
En original tryckplatta med en kraftigare lamell duger bra till en motor med 100 hk. Jag har monterat och använt massor av små remskivor i aluminium utan att det har läckt olja. De som tex Dalhems säljer har funkat bra för mej. /Stickan
En original tryckplatta med en kraftigare lamell duger bra till en motor med 100 hk. Jag har monterat och använt massor av små remskivor i aluminium utan att det har läckt olja. De som tex Dalhems säljer har funkat bra för mej. /Stickan
Tack Stickan för svaret skönt att höra från en med erfarenhet//Thomas