Jag kör med 110hk i min syncro och när jag typade in den på svensk bilprovning så blev det 66kW=90hk trots att de läste av streckkoden på motorn, vilken var AFN=110hk. Detta upptäckte jag efter flera år. Vid ett senare besiktningstillfälle så frågade jag vad anledningen var, men fick inget riktigt svar, utan det spelar väl ingen roll vad det står i papperet, utan jag skulle vara nöjd ändå. Och på den vägen är det. Sen byggde jag om en till syncro med samma motor och när jag kom till svensk bilprovning så blev det nobben. Han sa att jag måste sätta in en svagare motor, inte ens en 66kW skulle han godkänna. Det var vridmomentet som var för högt. Jag skrattade åt honom och sa att då åker jag till Opus. Han kommentar var: det gäller samma regler för dem. Dan efter så blev den godkänd och inte ett ord om vridmoment där. Så går det inte på ett ställe så pröva någon annan istället. Min uppfattning är att de (vissa då) inte bryr sig så mycket om om man ökar hk mer än 20%, någon sa det oxå att de har slutat att titta på det, men vad vet man, det kanske bara är vissa som står för det.