Håller oxså med Mr Landelius ,,til viss del .. Har man et mindre budsjett kan man ska hålla sig til maxrundt 1776 ccm ock en måtligt effektuttag ,,Åkte med en sånn motor i många år ,, då i en 700 kg bubble -67 ... Sen åkte jag Europa rundt i en t-4 2,1 150 HK t-4 motor med Porsche kylning , (ska liksom inte funka !! ) kanon ...körde från i prinsip alla , inga kylproblem .. gikk 5000 mil innan t-4 kammen gick ned .. va skoj !! .. T-1 motorn e i stort sett skit , byggd för 50 HK og klarar inte mycket mer innan du får problem med kylning , oljeleaksje ock osynkade förgasare .. Ska du ha en T-1 som klarar 140-50 HK måste du lägga et hav med pengar på eftermarknadsdelar , som idag , ja e skit .. Til dags dato inte mött nån som e nøyd med t-1 motor på landsväg !! för lite effek/moment , blir varm / , läcker olja , kostat för mycket ,
Spark til en värmlenning : en 2007 ccm med CB competion , FK 89 , 48 Dell funkar faktisk toppen , men dyrt då ..
Har byggd och haft t-1 motorer från 75-499 HK ,, i stort sätt inte för gatan ...
Har du inte pengar , satsa på en org. renovering på din 1302/03 motor ....:)
" trött på undermotoriserade VW / buss fölg vår sida ..
" Fb @RentaBuggy.se
Mina 30 år ..
Mvh
Erich
JETech , S. Halland