1

Hej finns de någon i Göteborg som möjligtvis kan hjälpa mig och snygga till el systemet eller kanske känner någon givetvis betalar jag för det. Mvh; Patrik

2

Är det omkopplat och fult dragit eller liknnade?
Tänkte varför man vill dra om systemet ICQ/ab

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

3 Senaste redigerad av Patrikvw (2018-12-02 17:56:24)

Default/smile skrev:

Är det omkopplat och fult dragit eller liknnade?
Tänkte varför man vill dra om systemet ICQ/ab

De är väldigt konstigt gjort och jag skulle behöva hjälp med det då de är flera kabelhärvor och vet inte vad som går till vad.
Behöver mest hjälp i motorutrymmet och startmotorn resten är bra

4

Hej!
Oräknerliga äro de VW som jag varit och kopplat diverse saker i...(de flesta rullar fortfarande ICQ/bo ) Även ett och annat komplett nytt elsystem har jag lyckats med.
Om det bara är i motorrummet och till startmotorn torde det inte vara några problem.

Om det har funnits flera olika ägare så brukar det vara så att var och en har bidragit till att "personifiera" elsystemet till oigenkännlighet. Man brukar få gå fram med den stora avbitartången och klippa bort en massa kablar som tidigare varit till olika tillbehör, men som nu mest bara är i vägen.

Föurtom tändkablarna skall det i princip bara vara ett fåtal kablar i dessa motorrum, till tändspole och shuntventil/automatchoke, ja skyltbelysningen kommer ju från bakluckans insida. Backljus kom väl först -68.
Kablarna till båda sidornas baklyktor skall inte synas i motorrummet egentligen, dom skall ligga dolda bakom isoleringen.

Problemet är att mitt jättelilla garage är fullt, så det får ske hemma hos dig eller i en verkstad jag har tillgång till kvällstid.
-Hur är det i övrigt med bilens elektriska, fungerar allting annat? går det att starta med startmotorn? laddar generatorn?
Årsm.-67, då är det 6-volt? eller är det en sen 67 (1500 hade väl 12 volt redan 67?)  med 12v eller är den ombyggd till 12 volt?
Batteristatus?

Efter nyår någon gång ser det ut som om jag kan kolla detta.
Kan du svetsa? i så fall kan du få göra ett jobb för mig i gengäld.

Säkrast når du mig via mail, eller PM på denna sajten.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."