Monterade gummlisten mellan kaross och platta, ska limmas i hörnen bara.


Klämde även dit dom elförzinkade clipsen för bromsslangarna

Nu börjar chassit vara klart. Ska montera karossen för att kolla av allt innan den återigen hängs upp i karossvaggan för blästring och lack.
Köpte en karossvagga som verkar riktigt vettig!

Karossen hade två påbörjade lagningar, dock inte slutförda...
Så det var bara att bränna dit dom bitar som följde med.

Punktade bara dit biten, ska montera på plattan för att se att allt stämmer.
Sen följde det inte med någon bakre mellanplåt, jag köpte en på Classic eftersom inte Woffe har någon som är "rätt" till en 66a
Monterade skärmar för att se om det verkade stämma någorlunda


Plockade framskärmarna från en 63a som jag har stående, båda utan hål för blinkers, vilket passar perfekt eftersom jag inte ska ha några blinkers på skärmarna.
Baktill var det nånting som inte stämde, även om jag inte hade förväntat mig samma passform som på Woffes delar så stämde det sämre än väntat.
Plockade bort skärmarna och skulle tillverka fästen för vaggan, då såg jag att nånting har hänt baktill.
Höger sida:

Vänster sida:

Den verkar ha fått en smäll på vänster sida så lite riktjobb blir nödvändigt.
Bakplåten kräver ändå lite fix, men vad ska man förvänta sig för dom pengarna...….

Har börjat planera lite grann för motorn, blir i princip byggt av delar på hyllan.
Utbytesblock
1835 cylsats
Toppar iordninggjorda enligt How to hotrod för x antal år sedan.
Hemsvetsade 1:1.25 vippor
MSD kopia tändning
IDF 44or
Avgassystem blir ett Svensk rörbockning Le Mans från 1974

I början av sommaren kommer ev origmotorn få sitta i, men den får isf vippor och avgaset monterat.
Det återstår att se.