1

Meddelande till allmänheten.
VWHK kan inte svara på chassinummerförfrågningar (servicekort, leveranskort) från och med nu och ett år framöver. Vi ska digitalisera hela arkivet för att säkerställa dess fortsatta levnad och göra det enklare för oss att hantera. Hoppas att det inte ställer till allt för mycket besvär framöver för alla er folkamänniskor där ute.

Styrelsen VWHK

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

2

Typiskt...
Jag blev medlem i somras(vinst på vw träff). Då tänkte jag passa på att kolla upp mina bilar nu i vinter när jag väl var medlem  ICQ/bs
Får väl vara med ett år till då....  ICQ/bq

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Bra att det sparas på bästa sätt för framtiden ICQ/bs

4 Senaste redigerad av kee (2018-11-15 08:54:03)

För en oinsatt, vad betyder detta? Alltså inte att det nu är ett uppehåll i hanteringen, utan själva hanteringen i sig?

Är det ett sätt för medlemmar att få ut originalhandlingar på ett fordon utifrån chassienummer? Är det handlingar som underlättar/är nödvändiga för en registreringsbesiktning? Är det mest för förkovring och kuriosa? Vad för nya information om sitt fordon kan man få ut av detta?

Hade lite dålig koll på just denna bit av VWHKs verksamhet faktiskt

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5 Senaste redigerad av Bergau (2018-11-15 10:15:09)

kee skrev:

För en oinsatt, vad betyder detta? Alltså inte att det nu är ett uppehåll i hanteringen, utan själva hanteringen i sig?

Är det ett sätt för medlemmar att få ut originalhandlingar på ett fordon utifrån chassienummer? Är det handlingar som underlättar/är nödvändiga för en registreringsbesiktning? Är det mest för förkovring och kuriosa? Vad för nya information om sitt fordon kan man få ut av detta?

Att vi har lämnat ifrån oss samtliga band för digitalisering. I och med denna digitalisering så kan vi lättare ta med oss arkiven ut på träffar då man kan ha allt på en dator istället för att ta med den enorma maskinen vi tidigare fått släpa på.

Det man får ut från VWHK är leveranskortet. Alltså vem som var den första ägaren på fordonet, återförsäljaren, fakta om nycklar och ibland färgkoder. Om det fanns några tillbehör osv. Ibland kan det stå rätt så mycket i dessa leveranskort och ibland står det knappt vem som köpt fordonet. Jag själv har inte gjort en regbesiktning men med dessa levkort kan man veta vem och var bilen blivit levererad till. Om man nu saknar skyltar/papper så kan detta vara en bit på vägen för att få en godkänd ursprungskontroll

Du behöver inte vara medlem för att få tillgång till dessa kort. Är du inte medlem får man betala en summa för att få ut informationen.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

6

Även motornummer står med.

7

Bergau skrev:
kee skrev:

Att vi har lämnat ifrån oss samtliga band för digitalisering. I och med denna digitalisering så kan vi lättare ta med oss arkiven ut på träffar då man kan ha allt på en dator istället för att ta med den enorma maskinen vi tidigare fått släpa på.

Det man får ut från VWHK är leveranskortet. Alltså vem som var den första ägaren på fordonet, återförsäljaren, fakta om nycklar och ibland färgkoder. Om det fanns några tillbehör osv. Ibland kan det stå rätt så mycket i dessa leveranskort och ibland står det knappt vem som köpt fordonet. Jag själv har inte gjort en regbesiktning men med dessa levkort kan man veta vem och var bilen blivit levererad till. Om man nu saknar skyltar/papper så kan detta vara en bit på vägen för att få en godkänd ursprungskontroll

Du behöver inte vara medlem för att få tillgång till dessa kort. Är du inte medlem får man betala en summa för att få ut informationen.

Intressant! Tack för infon! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

yogi skrev:

Även motornummer står med.

Oftast men inte 100%. Uppgifterna varierar från bil till bil

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club