1

Jag undrar om någon i Falun/Borlänge trakten har en buss med MV motor?
Jag skulle vilja prova om digifant styrboxen jag har liggandes fungerar. Bilen den kommer ifrån (skrotad) ville inte starta men jag misstänker att det berodde att spridarna fastnat.

Eller om någon har tips på hur man kan mäta funktionen på en lös box?

[email protected]
0735940354

2

Jag har en MV buss som triskades länge och till slut misstänkte jag boxen, men en vacker dag så startade den och sen har den gått. Och jag har inte bytt en enda pinal, bara kollat alla anslutningar och jordpunkter. Jag har den erfarenheten att det oftast är kontaktproblem. Om du vill skicka din box så kan jag testa den i bussen

3

Ja tack det skulle kunna vara ett alternativ. Killen jag köpte bilen av sa att han nästan var säker på att det var styrboxen. När jag fick hem bilen så mätte jag efter guide jag hittat på nätet och allt verkade stämma, hade signal spänning fram till spridarna osv. Boxarna ska tydligen kunna brinna upp pga dålig jord så jag öppnade boxen men såg inget suspekt. Sen gick startmotorn sönder och det var en automatväxlad så jag gav upp.

4

David, jag har hittat en kille med mv buss i grannbyn så jag gör ett prov där först. Jag hör av mig om det blir aktuellt att skicka den till dig. Tack iallafall!  ICQ/bs

5

Spänning, plus, kommer via relä. Det är styrboxen som jordar insprutarna när insprutning skall ske. Stor anledning att kolla jordledningarna ännu en gång.