Ska köpa på mig lite sladdlösa verktyg, borr, vinkelkap och slagskruvdragare först tänkte jag.
Har kollat lite på de olika märkena och alla ligger mer eller mindre på samma pris, ca 3500kr/st... vilken är bäst eller är det samma skit i alla?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » deWalt, bosch, makita, milwalkie vilken är bäst?
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ska köpa på mig lite sladdlösa verktyg, borr, vinkelkap och slagskruvdragare först tänkte jag.
Har kollat lite på de olika märkena och alla ligger mer eller mindre på samma pris, ca 3500kr/st... vilken är bäst eller är det samma skit i alla?
Jag kan rekommendera makita, använder det själv på jobbet nästan varje dag jobbar som snickare. Makita e bra grejer.
Dom är alla väldigt bra grejer.
Glöm inte Hilti.
Speca upp lite vad du har för önskemål om dom olika sakerna så kanske du får specifikare svar.
Har själv en Hitachi skruvdragare som jag är väldigt nöjd med.
Har använt både Makita och Hilti på jobbet och vi hade problem med att chuckar och växellådor gick sönder i Makita maskinerna.
Inte Dewalt i alla fall,har haft deras skruvdragare på jobbet och byt ut ett antal.
Festool skruvdragare är outstandning... Visserligen så är den jävligt dyr men du har en maskin som håller många år.
Har själv en som är runt 8 år. Och den har fått jävligt mycket styk på byggena under årens lopp.
Den ser ut som fan själv och den låter som en stenkross i vxlådan. Men funkar klockrent.. 
Hitachi brukar yrkesfolk förorda.
dagens milwakee är bra, hilti grymt precis som de andra märken du drar upp...
köp den som känns bra det är nog lite hugget som stucket.
bara de har bra ampere/timmar och 18V så kommer du långt!
Den klart bästa skruvdragaren tycker jag är Panasonic EY7440, den är lätt(1,6kg) smidig och #¤%#¤ stark samt att batterierna håller lääääänge.
Har haft min i 3år och endast haft den på service en gång.... tappade den från 3:e vån rakt ner i betonggolvet och den funkade fast den var i 3 delar..
Priset har jag för mig ligger på ca 4500:-
och till den finns sticksåg, rondell etc med samma batteri å laddare....
Hitachi, makita, Bosch(blå),Milwaukie är bra maskiner. Dewalt är dyrt skräp.
Batterifästet på Hitachi är inte av den bästa konstruktionen. Blir lätt glappt och batteriet rammlar av..
Lyckades avverka 2 st på den förra firman.
Sen inhandlades de Makita maskiner.... 
Makita. Jag har eget byggföretag och har haft och använt många olika märken, gillar bl.a. Makitas skruvdragare, kap & gersåg, de är mycket bra grejer till ett bra pris, alltså inte lågpris, man får vad man betalar för och Makitas grejer är värda att betala för.
Jag personligen gillar inte riktigt Dewalt som många använder (visserligen är en av mina cirkelsågar en Dewalt), känns lite som att de ligger ett par år efter utvecklingen, visst kap & gersågarna är ok, har inte hört någon som klagat på just dom.
Min Milwalkie tigersåg, den är ganska tung och ska vara stötupptagande, jag tycker att den är bra även om den är ett monster och man skakar ju alltid ihäl sig ändå med tigersågar ;-)
Mina Hitachi cirkelsågar är fantastiska!! bara massa ++
Jag är inte så glad för Bosch-maskiner, förutom lilla vinkelslipen (de ska ju vara bra på vinkelslipar) den går relativt "tyst" och känns riktigt bra.
Summary, jag tror att märkesvalet är mycket personligt, man håller sig till de märken man tycker om...
Men som vanligt, man får vad man betalar för, ska det hålla och om man inte har råd, köp dyrt som Micke Th. skulle ha sagt (helt sant)!
aaajjj jag tycker inte om att använda ordet dyrt för det är det inte om det är kvalité och att man personligen trivs med det.
Har köpt Makita skruvdragare till jobbet, ca 7 st i 2 generationer.
Den klarar inte av att hålla i en borr när man borrar i stål.
Den glider i chucken när borren går igenom plåten.
I övrigt den bästa maskinen.
Som snickare har man mycket bits med 6kant, och då biter chucken.
Synd på en fantastisk maskin
Och jag tillägger då att chucken i de DeWalt 18v maskiner vi har funkar alldeles utmärkt att borra upp till 13mm och det glider då inte speciellt mycket. Jag har även kört en hel del med DeWalts tigersåg 18v och är helt nöjd med den åxå.
Nu har vi börjat med DeWalt 10,8v och de är ju mycket mindre och smidigare för tex skruvning men orkar ju naturligtvis inte lika mycket borrning.
Enda nackdelen jag har av 18v maskinerna är dess tyngd men kan man då komplettera med 10,8:an så funkar det klockrent. Men det blir en del pengar..
Har ryobi maskiner till hemmabruk, dom har funkat bra har cirkelsåg, skruvdragare, vinkelslip, handdammsugare och en slipmaskin är helt nöjd med maskinerna. Dock rekommenderar jag inte dom svagare batterierna som är bara 1.4 ah, har köpt 2st 2.4 ah som håller mycket längre.
Har ryobi maskiner till hemmabruk, dom har funkat bra har cirkelsåg, skruvdragare, vinkelslip, handdammsugare och en slipmaskin är helt nöjd med maskinerna. Dock rekommenderar jag inte dom svagare batterierna som är bara 1.4 ah, har köpt 2st 2.4 ah som håller mycket längre.
Ryobi är startad av tekniker och ingenjörer som jobbade på Black & Decker.
De är väl inga proffsmaskiner men duger gott och väl till hobby. 
Hilti är oslagbart. Är grymt nöjd med deras maskiner.

Nu skrev du ju att du skulle ha en mängd olika sladdlösa verktyg. Vill du hålla dig till ett enda märke vilket är en fördel då det gäller batteri så skulle jag föreslå Bosch nya serie. Vi har tagit in en av varje till jobet för att testa de och hittills har de fungerat kanon.
Jag tror annars att du får välja mellan en del olika märke. Som borrmaskin är Panasonic bra men som ren skruvdragare är Markita överlägsna. Alla fabrikat har nästan sin egen favorit.
Har köpt Makita skruvdragare till jobbet, ca 7 st i 2 generationer.
Den klarar inte av att hålla i en borr när man borrar i stål.
Den glider i chucken när borren går igenom plåten.
I övrigt den bästa maskinen.
Som snickare har man mycket bits med 6kant, och då biter chucken.
Synd på en fantastisk maskin
Som snickare använder jag Makitas Slagskruvdragare, oftast inte borrmaskinen när man skruvar med bits, de passar rakt i bitshållaren och kan inte släppa. En lätt slagskruvdragare är fantastiskt när man drar i många skruvar, ingen trött arm, inga handavvridningar, bara perfekt.
http://www.youtube.com/watch?v=lXhSAZsA … re=related
kanske inte så mycket skruvdragare..men sevärd 
Köpte en 18v hitachi skruvdragare idag.
Förvisso bara 1.5Ah batteri men har man 2 batterier kan det väl kvitta, eller?
1500:- tyckte jag det var värt i alla fall, ska ju bara ha den till hemmet.
Glöm inte Metabo....
Jag röstar också för Makita! Bra maskiner som håller och är smart utformade! Har testat 18v sticksåg,18v tigersåg, 18v cirkelsåg, 18v borrmaskin med slag samt 18v skruvdragare slagmodell. Alla funkade finfint!
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » deWalt, bosch, makita, milwalkie vilken är bäst?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.