Nu när jag börjat plocka ihop bussen undrar jag om splittbussarna har bränslekran och hur isåfall kommer man åt att styra den? 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bränslekran splittbuss....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nu när jag börjat plocka ihop bussen undrar jag om splittbussarna har bränslekran och hur isåfall kommer man åt att styra den? 
Nix, hålla koll eller ha med en reservdunk är det som gäller för äldre bussar 
Nix, hålla koll eller ha med en reservdunk är det som gäller för äldre bussar
Nu GB är du ute och cyklar mer än vanligt! Klart splitbussar har bränslekran! Alla Barndoors har, även de senare 50-talarna har. Men en dunk extra är ju heller inte fel. om man glömt vrida tillbaka vredet... 
GB skrev:Nix, hålla koll eller ha med en reservdunk är det som gäller för äldre bussar
Nu GB är du ute och cyklar mer än vanligt! Klart splitbussar har bränslekran! Alla Barndoors har, även de senare 50-talarna har. Men en dunk extra är ju heller inte fel. om man glömt vrida tillbaka vredet...
Que? Vart? Hur? aldrig sett... 
I augusti 1961 så infördes den elektriska tankmätaren med givare på Transporters, och med det försvann bensinkranen som reglerades medelst vajer från förarutrymmet.

I augusti 1961 så infördes den elektriska tankmätaren med givare på Transporters, och med det försvann bensinkranen som reglerades medelst vajer från förarutrymmet.
Å fan, aldrig sett eller hört talas om... fast sen har man väl inte vart i kontakt med så många orginalare och är väl inget som verkar återmonterats 
Å fan, aldrig sett eller hört talas om... fast sen har man väl inte vart i kontakt med så många orginalare och är väl inget som verkar återmonterats
Svetstång som klämma på bensinslangen är INTE original.
Det är mer att se som lokal utrustning i t ex Borlänge. 
GB skrev:Å fan, aldrig sett eller hört talas om... fast sen har man väl inte vart i kontakt med så många orginalare och är väl inget som verkar återmonterats
Svetstång som klämma på bensinslangen är INTE original.
Det är mer att se som lokal utrustning i t ex Borlänge.

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bränslekran splittbuss....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.