1 Senaste redigerad av saraelize (2018-11-11 12:20:43)

Hej alla VW entusiaster.

Min man och jag är nya i VW världen och har nyligen importerat en renoverad early bay ’71 med en nyrenoverad 1600 cc motor. Vi är glada nybörjare som ser fram emot att lära oss så mycket vi kan själva :) Men till och börja med kommer vi behöva hjälp med service etc. Vi bor utanför Hässleholm och letar efter en verkstad/person med mycket kunskap om luftkylda motorer som helst inte bara kan hjälpa oss med service utan gärna också lära oss ett och annat under tiden. Har ni några rekommendationer eller tips?

Tack på förhand. Ha en härlig söndag!

Post's attachments

85D2C966-6A94-43FA-9340-87D160ACC74A.jpeg, 672.62 kb, 1782 x 1449
85D2C966-6A94-43FA-9340-87D160ACC74A.jpeg 672.62 kb, 134 downloads since 2018-11-11 

2

Det ser ut som en mycke fin o trevlig buss , lägg gärna in lite mer info o bilder på den . De här kan kanske va ett bra tips

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=48238

3

Service är lätt att göra själv med en bra verkstadshandbok till hands. Jag och många med mig kan bistå med erfarenheter och hejarrop! ICQ/bi  ICQ/bf

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Kolla med Tobias Bager på caltexmacken i Mörarp, han hjälper säkert till. Sök caltexmacken på fb

5

Vad är det "god netikett" säger? Läs igenom hela tråden innan du postar? Men de oskrivna reglerna gällde kanske bara i internets barndom, nu har vi gått och blivit mer rebelliska då vi är mer vana vid det och skickar lajks i ur och skur, på bussen på väg hem från jobbet, i biosalongen, i duschen osv...

Med andra ord, det du skriver, tipsas det redan om det i post #2 ICQ/ad

Inte menat att vara elak, försökte mest göra en rolig grej av det hela, så du vet att jag skriver detta med ett smajl på läpparna! ICQ/ag

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Tusen tack för tips! Ska höra med honom ICQ/ab