1 Senaste redigerad av speedwagen (2018-11-14 19:45:16)

Har lite funderingar kring däck dimensioner ICQ/be ?  Vad brukar man ha för däck på en lite sänkt buss som inte heller ska va rent för skumpig ?

Bussen är sänkt lite med justerbar framvagn. Tänker använda mig av original 14" plåtfälgarna.

Har kollar lite på 185-60-14 ,kanske man ska ha en storlek högre profil bak

Vad har ni för ostar på era bay"ar    Ps. gärna lite bilder

Post's attachments

Bay 196.jpg, 57.02 kb, 314 x 558
Bay 196.jpg 57.02 kb, 2 downloads since 2018-11-09 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Farkoster: Pippi-gul cal-look (o\_/o) med soltak och Vit panel |o \/ o| med dubbla dörrar.

Snabb länkar till mina projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak.Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr.

2

Jag minns inte dimensionerna nu, det var så länge sen jag höll på med detta, men här är en bild från 2014:

https://i.postimg.cc/Df5bpb4z/20140711-214343.jpg

Fram är det 15" (det KAN vara 185-60) och bak 185-14C. Skönt med stora hjul bak för att få ner varvtalet, åkte en sommar på 185-60-15 runt om och man blir tokig i högre hastigheter på det höga varvtalet. Fram är det tvärt om, ganska svårt att undvika genomslag i hjulhuset om man inte går ner lite i profil med originalbred framvagn. Med facit i hand hade jag smalnat av framvagnen när jag ändå höll på, ett par gavlar ligger på hyllan, så vilket årtionde som helst nu...  ICQ/ae

Jag kan kolla nästa gång jag är på landet vad det är för framhjul då han fortfarande står på samma uppsättning. Dock är tanken att det ska bli 15" även bak, tanken har varit att bredda ett par 15"-bussfälgar, men det har ännu inte blivit av då det verkar för trångt i hjulhusen. Får drömma om ett set speedmaster istället... ICQ/ad

"Rostlagning" har sommaruppehåll... ett tag till