1

Någon som provat den här eller något liknande.

https://www.biltema.se/bil---mc/biltill … 2000041879

Det lär väll ta en stund innan det blir varmt i bilen, men det gör det ju i en vattenskadad bil också.
Starta upp bilen på morgonen med värmaren på, sen äter man frukost, efter detta kanske man kan kliva in i en varm VW mitt i vintern. (Kräver kanske en halvtimmes tomgångskörning innan det blir varmt)

Tejpa fast två rörliga slangar till värmaren, en som går till rutan och en som går in under jackan...;)

2

Inte för va sån men du kan alltid testa dock tro jag personligen du kommer få ha den i flera timmar innan du ens kan börja märka någon skillnad.
Om det ens kommer göra skillnad Default/hmm
Känns som den värme som kommer ut ur den kommer försvinna lika fort tyvärr.
Isåfall testa en med högre watt.
Jag köpte en på ebay med 900 watt eller dylikt.
Och det kommer inte många grader ut ur den.

Jag vill inte låta som att det inte funkar eller att du inte ska testa utan säger bara vad jag tror ICQ/ab tolka mig inte fel!
Jag kan även ha fel (och det hoppas jag med)

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

3

Värmaren är på 130W och ett vanligt stearinljus har en värmeeffekt på ca 100W. Det borde ge en indikation på vilken värme man kan förvänta sig.

4

Montera en eberspächer istället, har precis den funktionen du är ute efter och fungerar dessutom (du har värmeeffekt på >2000w). Eller så drar du in en skarvsladd genom ventrutan och kopplar in en vanlig kupevärmare på morgonen (eller kanske bättre monterar ett riktigt kupevärmaruttag i bilen).

5

som blåsare på bakrutor utan värmetråd fungerar den
ha gärna med et extra startbatteri o startkablar då denna
drar ström då den går.

Jag har varken ansiktsbok eller tatueringar.
Finns jag?

6

umekille skrev:

som blåsare på bakrutor utan värmetråd fungerar den
ha gärna med et extra startbatteri o startkablar då denna
drar ström då den går.

Precis!
Dom där drar mer ström än de ger värme.
Att alstra elvärme, det som i bostäder kallas för "direktel" är en direkt dålig idé energitekniskt sätt, särskilt i ett lågspänningssystem som 12 volt i bil.
Håller med! En "Eber" är aldrig fel i vårt klimat, faktum är ju att väldigt många luftkylda VW var utrustade med en originalmonterad eber vid leverans.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
En jätterostig och inkomplett Typ 1 1500 -67, Tjockbubbla 1303S -73, Beach-Buggy -68, en Klippo från 1979, bandsåg och en pelarborrmaskin.