1

Är ganska nybliven ägare av en -69 cabriolet och hoppas på hjälp.

Hur gör man rent cabskyddet på bästa sätt?
min plan var lägga det i blöt i en såpalösning och efter det gno lite med en skurborste.

men antar att det finns kanske bättre lösningar?

nästa steg för mig kan nog bli rengöring av cabben,  som jag gärna vill ha ha renare.
hittade inget när jag sökte i forumet, så lotsa gärna mig vidare om jag missat en guide för detta  ICQ/ab

cabskyddet ser ut att vara original och även cabben.

2

Svart eller vit cab?

3 Senaste redigerad av Ior69 (2018-11-06 08:32:59)

ztadsbudet skrev:

Svart eller vit cab?

skulle nog tro den är beige, om inte så är den väldigt skitig.. och är en vinylcab om jag inte helt är ute och cyklar

även cabskyddet är i den färgen men då i någon form av tygmaterial som har stelnat till ganska rejält..

4 Senaste redigerad av Karmann67 (2018-11-05 22:42:01)

Brukar köra lite Meguiars cabtvätt och trasa/polertrasa. om det är fläckar tar jag en fuktig nanosvamp. Sufletten på min bil byttes i början på 80-telet tror jag, så den är nästan fyrtio år och vinyl.

Cabskyddet mitt är svart och i canvas. Brukar ta en trasa och samma cabtvätt försiktigt. Det har jag haft i 20 år drygt. Tror att Autoglym har något också. Brukar köra deras interiorschampo invändigt.

Om cabskyddet är stelt kanske det kan funka, men ta kontakt med en sadelmakare, om det inte finns någon på forumet, så får du säkert bra tips.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

5

nanosvamp och Meguiars cabtvätt låter onekligen seriösare än såpa..  får nog testa detta då jag inte vill chansa för mycket, jo jag tror denna cab är från 1969..  och enbart är lite skitig. och jo innertaket ser lite småsmutsigt ut med..  så jag tackar och googlar efter inköpsställe  ICQ/ay

6

Har läst någonstans att cillitbang funkade på gulnade innertak.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966