1

Tjena alla

Har nyligen köpt en 1303s BIG -74.
Beter sig lite underligt efter ett tags körning.
Gick hur bra som helst precis när jag köpt den men sen har den fått för sig att dö efter en stunds körning.
Väntar man lite så går det sen att köra lite till.

Har kollat så det kommer bensin med slangen loss och kört runt motorn, ok.

Börjar fundera på förgasaren, sitter en H-34 seie. Är inte helt hemma på motorer men verkar vara nån dubbelmodell.

Nån här som har några ideer eller kanske nått ställe där det finns info om justeringar på den typen förgasare?

Tackar på förhand.  DaggeH

2

Skulle börja med att kolla bränsle slangar rör filter.
Är det ”rostgrus” i ledningar så
Kan det komma fram när man står stila men täppa till när man får ett konstant flöde.. kolla även att det det inte vacum i tanken.
Om bilen får soppa som den ska så skulle jag byta kondensatorn till tändspolen alt båda. Då dessa är kända för att kunna ge upp när dom blir för varma.
Om det inte är det så skulle jag ge mig på förgasaren. Riktigt rengöring i Ultraljudstvätt nya packningar. Funkar det fortfarande inte så skulle kag kolla på backeliten under bränslepumpen. Ganska ovanligt med det har hänt att den blir klämd när blocket sväller när den blir varm och nyper pinnen till bränslepumpen som sen släpper när motorn svalnat.
Om det inte är det så skulle jag undersöka frost/ånglås

Learning by experience is a great way to spend money...

3

Kan kanske vara skräp på botten i tanken som täpper till så att motorn vill lägga av...?

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983