1 Senaste redigerad av Ovaltyp2 (2011-08-14 21:20:17)

Lördag 3/9 på Skellefteå Camping kör vi för fjärde gången Das Auto Show.Detta är en endagsträff men långväga besökare kan komma fredag då det finns personal på plats .Träffen öppnar kl 11.00 och håller på frammåt kl 15.00.Under dagen finns möjlighet att köpa mat i form av hamburgare o läsk , köpa lotter o vinna fin fina vinster , se på en massa fina vws och få en glimt av Volkswagens nya modeller också.Det tävlas också om att vinna den åtråvärda titeln som träffens Vw puttare ICQ/ab.Priser delas ut till besökande bilar i följande klasser: 5 outstanding cars , ratlook, longdistance och besökarnas favorit.På kvällen äter vi en supergod middag och till den så vill vi ha in anmälan senast onsdag 31/8 veckan före till, Magnus 070-3365368 eller på mail, [email protected] Obs , det är förhandsbetalning som gäller.Inbetalning på Bankgiro  356-1040 Swedbank.Pris på maten är  150:- inkl dricka.Boende finns på campingen i form av stugor el eget tält/bil.Mycket välkommna alla vwfantaster till en fullmatad träff ICQ/ab
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/webflyer2011.jpg
Mer info här inom kort : dasvw.se
Ps Ni är välkommna att besöka Classic vw på Fredag kväll mellan 18.00 och 20.00 ds

2

Levande musik, vem/vilka blir det?

3

Yihaaaa äntligen info !!!

En av fjolårets bästa träffar på G igen......
Självklart så dyker man upp redan på fredag för den smarriga pizza å öl afton i tältet  ICQ/ae

Trevligt att det blir live band som spelar även i år och förgyller dagen....

Näe nu måste man ladda inför denna helg , kanon träff, kanon arrangemang, kanon ALLT !!!!

Default/lol  Default/lol

4

Jo jag hoppas vi kan överträffa oss själva i år, så kom laddade för en trevlig helg ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

5

http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/BrokenTranquilityBackdrop.jpg
Detta gäng spelar under dagen på en egen scen och underhåller oss även på lördag kväll .
Det är ett lokalt coverband som har besökt bla Trästockfesivalen mm . Kom och njut !! ICQ/ab

6

Broken Tranqulity....... Jaha då drogs mysfaktorn ner till nära noll i år igen.  Ni arrangörer funderade aldrig på varför det satt mer folk UTANFÖR TÄLTET än inne förra året och varför man funderade var huvudströmbrytaren sitter eller att besökarna höll tummarna att det skulle gå en propp  ICQ/ad  ICQ/an  ICQ/ac

7

Ronny & Ragge....

ICQ/af               Default/lol               ICQ/ae

Själv åker jag till Falun, dit dånar det knappast från annat än släpvagnar å fordon med gamla delar till allt möjligt.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

Det blir nog rätt bra i år, dom spelar i ett eget tält en bit därifrån så det ska gå bra att sitta och mysa i mat tältet endå om man vill. självklart  försöker vi förbättra träffen från år till år.

Das Auto Skellefteå

9

En vw träff ska innehålla trevliga människor, många bilar, rock'n roll och ett jävla ös. ICQ/ag  ICQ/ag  mysa kan man göra hemma med gumman
en annan kväll/rock on

10

Hoppas ja har möjlighet att åka dit för de en trevlig träff,.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

11

Ronny & Ragge skrev:

Ni arrangörer funderade aldrig på varför det satt mer folk UTANFÖR TÄLTET än inne förra året

Med det fantastiska vädret som var i fjol förstår jag att folket var utanför tälten:) Jag hoppas på lika bra väder i år!

12

bill&bull skrev:

En vw träff ska innehålla trevliga människor, många bilar, rock'n roll och ett jävla ös. ICQ/ag  ICQ/ag  mysa kan man göra hemma med gumman
en annan kväll/rock on

Jo man kan även ta med gumman/barnen/familjen jag tror att vi har ett ös som passar dom flesta ICQ/ad

Das Auto Skellefteå

13

Ronny & Ragge skrev:

Broken Tranqulity....... Jaha då drogs mysfaktorn ner till nära noll i år igen.  Ni arrangörer funderade aldrig på varför det satt mer folk UTANFÖR TÄLTET än inne förra året och varför man funderade var huvudströmbrytaren sitter eller att besökarna höll tummarna att det skulle gå en propp  ICQ/ad  ICQ/an  ICQ/ac

Hoppas du kommer även i år! jag tror du kommer att gilla årets träff som sagt vi försöker göra träffen bättre för varje år. Du är så välkommen ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

Das Auto Skellefteå

14

Jag tänkte åka i alla fall till denna trevliga träff. Kommer i år med en brun typ 1 split.

15

Man borde dock börja skruv isär för att pressa ur och byta spindelleder och sen få dit dropp-spindlarna för att kunna ta sig till Skellefte...  Default/lol

Men man hinner nog... bara man någon gång börjar!  ICQ/ad

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

16

Jo de' ä bara å börja skruva så du kom dä till schtaan (tack för kaffet i sommras)

iZac skrev:

Man borde dock börja skruv isär för att pressa ur och byta spindelleder och sen få dit dropp-spindlarna för att kunna ta sig till Skellefte...  Default/lol

Men man hinner nog... bara man någon gång börjar!  ICQ/ad

Das Auto Skellefteå

17

Jag tror då jag bangar i år tyvärr.  Husbygge och september är så kallt i min plåtburk utan värme.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

18

Jag kommer inte heller dit i år, BRC helgen innan och firmafest aktuell dag.

19

hjoggböle skrev:

Jo de' ä bara å börja skruva så du kom dä till schtaan (tack för kaffet i sommras)

http://2.bp.blogspot.com/-Lw--hfIhJNg/TlEizJv2Q7I/AAAAAAAAAH4/ZeV23nvKvZg/s1600/bm-image-771092.jpeg

Börjat!  ICQ/ag

(Och varsågod för kaffet!)

20

Kan iaf skicka min peoples choiceröst på Henris splitpoppla. Den hade vart kul å se men tid finns inte.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

21

Den vill jag också se!
Vilket man ännu inte gjort då han bor så avsides till...  ICQ/ad

22

iZac skrev:

Den vill jag också se!
Vilket man ännu inte gjort då han bor så avsides till...  ICQ/ad

ICQ/ag

23

Ika skrev:

Kan iaf skicka min peoples choiceröst på Henris splitpoppla. Den hade vart kul å se men tid finns inte.

Tack, tack. ICQ/ab Få se hur det blir...

24 Senaste redigerad av höpö heka (2011-08-22 15:02:07)

Vi planerar att åka från Haparanda vid 7 tiden.

Luleå blir då ca. 9. på Statoil vid Scandic

Inget garage stop hos Steffes iår? ICQ/ac

25

Kan lämna öppet.... ICQ/ab