Denna tråd kommer mest troligt inte uppdateras så ofta, men jag ska göra ett försök att samla det jag har gjort och förhoppningsvis även fortsättningen på projektet.
Intresset för bussen väcktes på Bugrun i år (2018) och jag och den dåvarande ägaren kom överrens om att jag skulle informeras så fort den blev till salu.
Detta råkade inträffa en dag mitt i veckan, och ivrig som man är så lyckades jag övertala sambon att det är en jättebra ide att åka Sundsvall-Gävle, Gävle-Sundsvall en onsdagkväll klockan 20:00.
Min mor och far bor just utanför Gävle och det är där jag brukar hålla till när jag inte är i skolan. (Pluggar ssk i Sundsvall, men mål att bli ambulansare). På grund av att vi bor i lgh med endast en parkering så kändes det inte som ett alternativ att ta upp bussen hit eftersom jag skulle behöva tillgång till både verkstad och någonstans att förvara bussen. Så den flyttade hela 4 mil den kvällen och vi åkte tillbaka till Sundsvall samma natt.
Det första jag gjorde var att riva ur den gamla inredniningen då den redan var förberedd att sova i. Men jag ville gärna ha min egna touch på bygget.
Jag fick ett par gångjärn av en god vän och dessa fick bli grunden till hur resten av bygget skulle formas.
Gångjärnen tillhör en soffa från ikea "Beddinge" tror jag den heter
Den gamla inredningen åkte tyvärr ut innan jag hann ta någon bild.
Men såhär såg den ut när jag hade tömt den
Vidare installerades snurrplatta och lite roligare stereo. Ingen värstingstereo, men den har iaf bluetooth vilket jag tyckte var det viktigaste
Sedan var det dags för själva soffan. Materialet jag använde mig av var 15mm plywood och 45x45 reglar.
Sitsen och ryggstödet är identiska och mäter 145cmx45cm.
Denna konstruktion, eller ja, en avkortad variant av denna konstruktion, fick sedan flytta in i bussen
Detta blev resultatet
Nästa steg blir att fixa dynor och madrass. Till detta har jag tänkt använda kompakt skumgummimadrass och kapa till rätt storlek. Sitsen och ryggstödet kommer sedan kläs med detta fuskskinn
Uppdatering kommer senare, kanske, eventuellt.
-73 1300s, Låg och obekväm
-82 T3 Campingbygge. Hög och bekväm