1

Ni som inte kör sprillans nya utan nåt halvgammalt krafs, undrar om ni känner som jag? Det har dykt upp en hel del rostblaffor här och där och till slut så tar man sig i kragen och nåt måste göras. Ja, egentligen skulle bilen strippas ner och det ska slipas och minsann göras riktigt och ordentligt en gång för alla. Men, fy fan vad det tar emot, till slut så slipar man man modlöst på dom ställen där färgen bubblar, sen på med lite grund och nån lack ovanpå som stämmer hyfsat överens med resten. Inte nån rolig sysselsättning alls, lite bättre blir det på 10m håll, men nära... fy fan

Gubbjävel; dvs originalfantast

2

japp så är det ICQ/bl

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Håller på me de jag me sminkar liket till vinter bil

4

Clausove skrev:

Håller på me de jag me sminkar liket till vinter bil

själv fick jag tanken att jag sminka en gris ICQ/ab

Gubbjävel; dvs originalfantast

5

Blev hyfsat för mig på 10 meters håll på skärmarna och trösklarna. Men dörren var omlackad tidigare och det skar sig mot min nya färg och allt skrynklade ihop sig ICQ/bh

Inte så man blir mer peppad på att göra om det.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

6 Senaste redigerad av kee (2018-10-08 19:58:06)

Jag har ett hål i bakluckan på min. Stör mig inte det minsta estetiskt, men det verkar som låskistan ger upp efter en vinter med saltspray.

Så jag tänkte lappa det nu när jag satt på en ny låskista, men eftersom ingen ekonomiplåt finns att uppbringa tänkte jag fullappa, ja till och med lägga lappen utanpå plåten! Får se hur jag gör, men jag vill komma in i bagaget även i framtiden.

Annars brukar jag pensla på rostätare/rostomvandlare som grund och sen ta en färgburk som någotsånär matchar originallacken. I mörkret (läs: på vintern) är alla bilar grå...  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't