White Smoke
White Beast
White Boost
White Lightning
It's not easy being white
Några namn förslag, snyggt jobbat som vanligt
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
White Smoke
White Beast
White Boost
White Lightning
It's not easy being white
Några namn förslag, snyggt jobbat som vanligt
Hej
Gott med förslag på namn
Trodde det var mer förslag ( det är många smygläser o vågar inte kommentera )
Kommer några bilder till på rör högen på saker som har hänt
/// Micke
Eh...Black Sunshine
Hej
Fick lite prov av prepeg kolfiber matrial av typen extrime så man fick testa att tillverka några småbitar
Mycket starkt o lätt men det jätte jobbigt att arbeta med![]()
Julhelgen har gått åt att få till flippfronten i bakkant Satans massa jobb för att få till det bra
/// Micke
Tjena Micke !
Jag är nyfiken på hur du använder prepreg kolfibern ?
Mvh Magnus
PPRMicke skrev:Hej
Fick lite prov av prepeg kolfiber matrial av typen extrime så man fick testa att tillverka några småbitar
Mycket starkt o lätt men det jätte jobbigt att arbeta med![]()
Julhelgen har gått åt att få till flippfronten i bakkant Satans massa jobb för att få till det bra
/// MickeTjena Micke !
Jag är nyfiken på hur du använder prepreg kolfibern ?Mvh Magnus
Hänger inte med vad du menar
Jag skär o klipper så dom passar i formen
i tre lager för att skall utnytja fiber riktningen ( dubbelsidig ) ( Prepregen är minus 10-20 G c)
Visa saker vakumsuger man innan det går in i ungen
Det Prepreg som jag har skall bakas i 120 G c i 1,5 timma
Hoppas det som du ville veta
/// Micke
OK.
Jag var faktiskt mest nyfiken på om du håller på med vakuumformning och har sån utrustning, ugn o.s.v.
Är ju ett spännande område det här med kompositer.
Mvh Magnus
White Noise
Chex 'n egg
All in
No bull
The Howler
Money Pit
White Rhino
White Knuckle
Hejjj
Så var det dax att fippla tag med kablar
/// Micke
Hej kära boxerville anhängare
Det kommer bli sporadisk uppdat här
Har tappat intresset för detta forum ( det är svårt att motivera när det är så svalt intresse här bara en massa smygläsare)
kommer några bilder till
/// M
Tråkigt att du känner så.. jag uppskattar verkligen det du gör och kvaliten..
Sen att man kanske "bara" läser och inte kommenterar, kan bero på... man /jag känner att man inte kan tillföra så mycket....
bakhjul s?? sensor för hastighet "grepp"??? vad används den för ??prydligt med flätan krympslangen och text märkningen känns som lite flyg / militärisk ordning 
Tråkigt att du känner så då det borde vara forum (förutom irl) som är den bästa plattformen även för dig då andra media bara uppskattar färdiga bilar (förutom ryggdunkare som vill ha dunkar tillbaka) och bara för en kort stund och här sticker ditt bygge ut ordentligt
Jag är en sån där "smygläsare" i din tråd och många andra trådar.
Men jag har följt dig sedan start och tycker att det är väldigt intressant det du håller på med, men jag har ingen som helst kunskap att tillföra så mina kommentarer uteblir 
Sedan att din kunskap tillför en hel del till oss andra är ju ett stort plus.
Men vi trådskapare kanske får tänka om lite och göra lite "reklam" på de olika sociala medier som lockar mest folk.
Då kanske vi kan "lura" hit lite fler för att få mer aktivitet på forumet?
Så fortsätt uppdatera, för det kommer jag att göra i mina trådar
Inte bara för att det är roligt, utan även för att ha en löpande historia om vad man håller på med och som referens till andra som kanske ska göra någe liknande resa. Eller bara för att ha något att kika tillbaks lite i tiden om man glömt hur något var eller ska vara...
Jaja...anledningarna kan vara många
/Bengt i Sala
Jag läser allt och vet inte vad jag kan tillföra
/Nicklas 
Tråkigt att du känner så.. jag uppskattar verkligen det du gör och kvaliten..
![]()
Sen att man kanske "bara" läser och inte kommenterar, kan bero på... man /jag känner att man inte kan tillföra så mycket....bakhjul s?? sensor för hastighet "grepp"??? vad används den för ??prydligt med flätan krympslangen och text märkningen känns som lite flyg / militärisk ordning
Tack trevligt att det gillas hur man tillverkar saker
Att jag märker upp saker o ting är att vem som helst skall hjälpa till med servicen
Som att det är samma typ av givare och tryckgivare och kontaktstycke så man kan flytta dom om någon går sönder
Att man kör med en hjulsensor är att man kan kolla sliret i kopplingen
Det sitter en sensor på ingående axel så mäter man skillnaden ( ja man slirar koppling om man är smart o vill köra snabbt)
Att man använder hjulsensor Vi råkade ut för något konstigt för några är sen när vi kollade i loggen att det hoppade upp o ned med 300 varv
Det visade sig att fälgen var lite skev på ett ställe Hur vi kom fram till det var att vi råkade ha med ett set bak fälgar Det startade tappa fäste med 300 varv i varje hjul varv Från 120 kmt upp till 205 kmt det är mycket tid att hitta bara på en sådan sak om man vill jaga tid
En breddad plåtfälg kan vara katastrof eller en mjuk alu fälg om man vill köra snabbt på strippen eller bana
ALLA kan tillföra något från ett gott skratt eller någon rolig kommentar eller någon dumfråga för det finns inga dumma frågor 
/// Micke

Som vanligt riktigt cleant å snyggt...
Jag håller med dig PPRMicke.... det är bra svalt här på BV tyvärr 

Svalt eller inte..inspirerande är det så snälla micke, fortsätt posta.
Noo. Detta är ju as kul å se! Fortsätt! 
Kör på Micke vi vill se allt så vi inte missar någon idé vi kan sno 
Håller med föregående talare. Fortsätt med uppdateringar. Kul att se och läsa om racern. Väntar på att den kommer ut. Har ju varit förbi ett par gånger och alltid lika kul att se live.
Håller med föregående talare. Fortsätt med uppdateringar. Kul att se och läsa om racern. Väntar på att den kommer ut. Har ju varit förbi ett par gånger och alltid lika kul att se live.
Håll ut Micke! Du saknar inte läsare, men som sagst tidigare, vi får komma med glada tillrop eftersom vi inte kan tillföra så mycket, och inte har resurser att ta oss an liknande projekt!
För min del blir det dvala under vintern, då jag har stampat jordgolv i uthuset/verkstan, och får jobba under den varma årstiden.
Vintern blir mest att handla prylar, så man får börja våren med att öppna alla kartonger som fyller uthuset efter vintern.
Lovar dock att dra igång två projekttrådar snart, även om de inte är på långa vägar lika intressanta som Dina;)
Men..vi lär oss, och får fina idéer från Dina proffstrådar:)
Det är trådar som DIna som håller oss varma under vintern och ger energi till kommande projekt:)
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.