1

Har kommit över en fin originalig -75a. Planen är inte att göra något speciellt med den mer än att köpa glass. Är dock allergisk mot när gamla bilar har en antydan till att luta bakåt, vilket även denna gör, så är inte ute efter att toksänka, men skulle alltså vilja ha ner den några få cm fram på enklast/billigast vis. Vilket sätt är rekomendationen då?

2

Eller höja bak;)

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3 Senaste redigerad av rickard m (2018-10-02 13:05:34)

David, Luleå skrev:

Eller höja bak;)

Nä,  ICQ/ae  nu när den ändå satt sig lite bak eller så blir det snyggast att kompensera fram, lite sänkt ser ju bara fetare ut. Men baklut går bort helt  ICQ/bu

Fin va https://i.imgur.com/N3vDNpt.jpg

4

Bondmeka! Det går fint att kapa fjädrarna ett varv. Det kan jag gå i god för.  ICQ/af

Men jag minns inte hur mycket den kommer ner med ett varvs kapning.

Annars har väl 1303/1302 1975 samma mcpherson-ben som VW Golf mk1, så det finns coilovers och allt möjligt att köpa.

1968 912
Såld: 1970 911T

5

Den ser ju ut att komma direkt från ett museum.

Tjusig ICQ/bf

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

6

Dizzycap skrev:

Bondmeka! Det går fint att kapa fjädrarna ett varv. Det kan jag gå i god för.  ICQ/af

Men jag minns inte hur mycket den kommer ner med ett varvs kapning.

Annars har väl 1303/1302 1975 samma mcpherson-ben som VW Golf mk1, så det finns coilovers och allt möjligt att köpa.

Nä de fjäderben kom - 74 och då fanns inte 1302.

I ditt fall skulle jag antingen skaffa andra ben och flytta ner koppen eller göra den operationen på befintliga.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G