Tjeeenaré allihopa! 
Nu var det VWäldigt längesen det hände någe här
Men, tappade helt orken efter flak-kapet tidigare i år, även inspirationen tröt totalt då det blev flera så kallade "moment 22" som spökade
Började även sälja av en del prylar, bland annat min 2287a rivstartsmotor och även min bruksbil (brandbilen), så nuförtiden så är faktiskt min nyaste bil Cheva 56an
Började även fundera på att sälja detta lilla projekt för att frigöra pengar och mekplats för andra drömmar... Eller packa ihop den och ställa undan den i nån lada ett tag för att göra någe annat på nån annan bil ett tag. Har ju trots allt träget hållit på med denna vagn i strax över 3 år medans annat fått stå i väntlistan som bara vuxit med tiden. Och kan väl säga som så att jag hade hoppats på max 2år. Så vi får se i en framtid hur det blir? Velar fortfarande väldigt mycket och allvarligt.
Sen att Bästa polarn gått in i väggen "delux" och lyst med sin frånvaro gör ju även det en del att man tappar sugen en gnutta
Jaja, vi har väl alla down-perioder som får en att fundera lite extra om saker och ting? Ska väl tillägga att även mina två Barndoor´s har hängt lite löst i säljartankarna, både 51an och 55a pickisen samt även raggarbilen...fast inte allihopa på en gång förstås 
Men nu åter till det primära, lite update finns det trots allt att visa och berätta om, och jag tänker fortsätta göra något lite smått tills beslut är tagna eller inspirationen återkommer
Efter att fått loss framstammen från pickisen så började jag klura lite vad som behövdes repareras, och det var både höger och vänster sida samt hela botten.
Började så smått malla av de rostiga fragmenten av de före detta B-stolparna som visade sig sitta gömda bakom (framför) framstammen. Efter att fått till formerna på dessa så var det dags för ersättningsbitarna till kanterna, efter lite bockande och lirkande så gick det att svetsa dit dom.
Sedan var det dags för bottendelen, Där jag gjorde några grundbockningar i kantviken för att sedan snitta/svetsa ett par vettiga avslut.
När jag kände mig nöjd med bitarna och hade mätt in dessa så punktade jag ihop delarna, klockan blev lite sent så det blir lite mer svets framöver.
Så nu mina VWänner, det får sammanfatta denna sommar.
Post's attachments
2018-08-09 22.48.59.jpg 140.56 kb, 129 downloads since 2018-08-15

2018-08-14 22.55.55.jpg 152.01 kb, 134 downloads since 2018-08-15

2018-08-14 23.43.19.jpg 145.21 kb, 148 downloads since 2018-08-15

2018-08-14 23.47.17.jpg 172.17 kb, 146 downloads since 2018-08-15
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet