1

Hur får man upp framvagnen på en 70 Ghia? Bilen är för låg så däcken tar i vid sväng.
Vet inte om den är sänkt men förmodligen. Hur ser man om det sitter någon sänksats
på? eller kan man sänka/höja den med orginal framvagn?
Mats

2

Det är ett otyg att sänka bilar så att de ej är körbara på ett normalt sätt. Om du sätter dit en original framvagnsstomme i stället för den du har så har du nog löst problemet.

3

Tänkte att det kanske kunde vara sänkspindlar monterade för det finns inga spår efter sänksatser
men jag vet inte hur dom ska se ut. Lägger in en bild på hur det ser ut just nu.

Post's attachments

IMG_20180917_151433128.jpg, 957.91 kb, 341 x 256
IMG_20180917_151433128.jpg 957.91 kb, 144 downloads since 2018-09-17 

4

Hur ser mitten ut på stommen då, sänkspindlar gör bara så att bilen ser ut som den borde ha gjort från fabriken

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Bild på framvagnen. ser inga spår av någon svetsning.

Post's attachments

IMG_20180917_151938398.jpg, 976.48 kb, 407 x 306
IMG_20180917_151938398.jpg 976.48 kb, 144 downloads since 2018-09-17 

6

Hmmm den ser ju helt osänkt ut, om du vill höja den enkelt kan du bara kapa rören vid fästena och svetsa ihop dom när du vridit dom 5mm uppåt så höjs den ca2-4cm

7

Du kanske ska kolla på torsionsfjädrarna så dom inte är slut eller att däcken funkar på en sådan och jämföra din med andra som inte är sänkta

8

Det är inte så att du har för breda eller fälgar med olämpligt ET?
Nu kan ju inte jag vad som funkar på en Ghia men det finns det ju andra här som kan ICQ/bs
Fixa en bild på bilen så kan du säkert få svar på om den ser sänkt eller låg ut.

Bubbla -62

9

Låter ju som att det är dropspindlar på den... Dessa breddar utåt en halv tum om inte jag minns fel.

Alte Liebe rostet nicht!

10

Ser ut som originalspindlar på bilden. Sänkspindlar har ju tappen på ovansidan övre kulbult och även hastighetsmätarvajern. Nu går den ju in under övre kulbult.

Mera känd som jb...

11

Menar du att det tar emot i skärmkanten?
Ghia har ET46. Baggen har ET34. (ej 1302-3)
Säkert någon anledning.
Det räcker med 165or på ET34 för att det ska ta i i vissa situationer.
Du verkar ha en alufälg. Dessa är ofta gjorda så att insidan är opåverkad, och breddning sker utåt. ET runt 20 på en 5,5". Allt för bagge.
Bara att räkna. Min gissning är att fälgkanten är runt 3 centimeter längre ut än original.
Kan vara en del i problemet.

12

Tyckte det va konstigt att det tog i vid högersväng, visade sig att vä framskärm tydligen blivit intryckt någon gång så 165/60/15
med Empi 8 spoke blev för brett. Ska sätta på 135 däck och det vet jag funkar, satt på vid inköpet.