Då intresset svalnat och tiden inte räcker till säljer jag mitt fleråriga projekt. Bilen har gått max 40 mil de senaste åren.......
Rostfri kaross och platta, karossen har igenlagda lister och lackades signalvit för ett par år sedan.
Samtliga bromsar är renoverade.
Framvagnen är nästan ny och har dubbla sänksatser.
Det är mycket gummi kvar på däcken som är 135 breda(!) i fram och 195 i bak, fälgarna är hemlackade dalaporsche i fram och breddade orginal i bak.
Motorn är en seriöst byggd 1915 med dubbla empi 44 och mergesystem med stinger.
- Arborrat och deckat H-block
- Orginal vev och stakar.
- Vev-svänghjul-tryckplatta (kep stage1) balanserat tillsammans.
- 8-stiftat 200mm svänghjul
- Stakar viktade och balanserade (både stor och lillenda)
- AA cylinder och kolvar
- Engle W120 kam
- Crommolly stötstänger och CB 1:25 vippor
- 043 toppar med 40/35,5 rostfria ventiler och enkla hårda fjädrar. 50cc förbränningsrum och 1,1 mm squish. Renoverade av Landelius
- Elpump (facet) med holley regulator
- Brytarlöst tändsystem
Växellådan är orginal.
Inredningen är sliten men hel (förutom förarstolens tyg)
Besiktad UA, nästa besiktning 2099-12-31
HöstPris: 49 000:-
