1

Jag har två bilar som jag vill ha bort all tectyl på i hjulhuset för att fräscha till hjulhusen.

Är det någon som kan rekommendera någon seriös firma som har förståelse för gamla bilar.

Jag har varit i kontakt med några, men jag vill inte chansa på att det inte blir rätt gjort.

Jag är beredd att transportera bilarna mellan Ystad till Stockholm för att hitta en bra firma.

Någon som har erfarenhet av någon firma?

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

2

De här kan nog tipsa dig om nån bra firma.

http://freezit.se/

3

Tack.
Det lutar mest åt detta företaget i Göteborg.
Någon som har erfarenhet av de?

http://www.is-ab.net/start/

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

4

Ingen erfarenhet men intressant att höra priser.
Ska jag göra en större renovering så är det väldigt intressant.

5

Tristar skrev:

Tack.
Det lutar mest åt detta företaget i Göteborg.
Någon som har erfarenhet av de?

http://www.is-ab.net/start/

Funkar det med isblästring på tektyl ?  ( det funkar inte att ta bort brandsot med is )
Ja den firman har blästrat en motorlucka åt  en polare  Men med nötskal och var mycket fin éfter det jobbet )
Vi har sådan isbäster på jobbet funkar så där på mjuka saker som smältlim ( det går åt en jävla massa is när dom gör rent sådant )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6 Senaste redigerad av Tristar (2018-09-07 19:40:25)

PPRMicke skrev:
Tristar skrev:

Tack.
Det lutar mest åt detta företaget i Göteborg.
Någon som har erfarenhet av de?

http://www.is-ab.net/start/

Funkar det med isblästring på tektyl ?  ( det funkar inte att ta bort brandsot med is )
Ja den firman har blästrat en motorlucka åt  en polare  Men med nötskal och var mycket fin éfter det jobbet )
Vi har sådan isbäster på jobbet funkar så där på mjuka saker som smältlim ( det går åt en jävla massa is när dom gör rent sådant )
/// Micke

Det är det som är det fina med is blästringen, perfekt för ta bort tectyl, limrester mm utan att skada lacken.
Isen är inte dyr det är tiden som kostar.

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

7 Senaste redigerad av Tristar (2018-09-07 21:22:39)

Jag har sett många olika utförande på aggregaten och det är där jag misstänker det
gäller hitta en som har bra och effektiv utrustning.

Bara fördelar ingen maskering behövs och inga restprodukter förutom skiten som ska bort.

Men så här ser det ut i mina drömmar när underredsmassan försvinner.

https://www.youtube.com/watch?v=d1UHzx1JUeo

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.