jag vill sälja min fint renoverade 56:a bottenplatta med uppsågad kaross. Bromsar är nytt ovh renoverat, plattan är blästrad, genomgådd och sedan lackad sickens svart.
Karossen är itusågad på grund av tidigare ägares desperata försök att svetsa och laga rost med gassvets. fronten är tagen från en 59 och är i bra skick aldrig rostlagad, det är samma pressningar på 59 som 56 det som jag kan se skiljer är pressvecken i bromsreservoarshyllan, orginal hylla ingår.
den är uppkapad bakom dörrarna där det alltid brukar rosta. där är det blästrat och lackat på förarsidan men ej på passagerarsidan. repplåt ingår. h-plåten bakom motor var också den rostig så en ny rep-plåt ligger som är en ihopskarvad orginal h-plåt med den ny rep-plåt. bakre karosspetsar där kofångare sitter skruvad är nya repro och svetsade av mig.
kanaler är svetsade tidigare under dess liv men det ser ok ut.
framhuven är från en 57:a med fin orginal babyblå patina
dörrar är oginal
bakhuv har jag tyvärr bara en nyare 60-talshuv
skärmar finns ej.
detta objekt är alltså en mycket fint renoverad platta med nya bromsdetaljer och en itusågad kaross.
mycket bra om du har en bra kaross men rutten platta eller helt av är jättesugen på att spendera några timmar i garaget.

är du intresserad skickar jag givetvis fler bilder.
Emil Wennerberg
073-6177969
bilen finns i Nyköping