1

Hej,
Jag håller på att vässa en 1600 motor,
Ska dit med 1915cc cylindrar, dubbla 40 förgasare m.m.
Men vet inte vad man ska ha för kam?

Vad har ni för kamaxlar i era vässade motorer?

2

vad ska motorn sitta i? hur ska du åka? komp? toppar?

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

3

I en bubbla -67
Den ska gå på gatan
Idag har jag dubbelports orginaltoppar till
en 1600cc

4

Jag kör "otrimmad" 1915 med dubbla 44:or och annat avgassystem.
Originalkam men 1,25:1 vippor (mest för att jag hade dom "på hyllan")

Har även provat 1915 med allt annat original.

Kan väl säga att med original topplock, så har man en lågvarvig motor - så annan kam försämrar mest...
Har provat W100 och FZ15, men känner inte att den investeringen gav något i detta sammanhang.

5

Hur mycket effekt är målet?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Brukar rekomendera Engle 120 eller 125 om man portar lite milt på insugssidan. Ger lugn och fin tomgång men kommer starkt vid 3000varv. Går att köra med enkla Otevafjädrar uppschimsade med en tjock bricka under fjädern. Ger ca 100hk eller mer med större portar.