Har ju lovat att lägga upp lite om Porschen på Boxerville också. Så, med detta inlägg påbörjar jag en sammanfattning av vad som hänt.
Med bilen hemkommen från Göteborg så var det dags att begrunda vad man köpt. Bilen har alltså aldrig renoverats från grunden, men har å andra sidan aldrig varit riktigt dålig. Ett kirurgiskt plåtjobb hade utförts några år tidigare (trösklar, främre golv och värmekanaler) och motorn hade renoverats för tusen mil sedan. Bilen ser bra ut på bild, men tittar man närmare ser man att det är en äldre yttre omlack som varit med om en del. Det passar mig bra eftersom jag vågar använda den ordentligt.
Givetvis behövdes lite praktiskt småfix för att få bilen som jag ville. Rullbälten, Optimabatteri och huvudbrytare fick bli mina första steg.
Sedan fick bagaget en uppsnyggning med ny huvlist, läderrem till reservhjulet och lite ny lack för att fixa en gammal bättring i fel nyans.
Detta kanske låter futtigt jämfört med era jätteprojekt, men för mig var det viktigt att göra detta för att ta ägandeskap över bilen och få den att kännas som min.