1

Då jag har den stora glädjen att få jobba med Volkswagen varje dag så innebär det även en hel del frestelser.
Dom flesta påverkar man dock själv. För man kan ju sluta fråga alla man träffa "Tjena känner du nån som har en folkabuss till salu"
Vår Westy var just ett sådant napp från en Scirocco konferens i Malmö. Då jag fick tok napp från en kille som kände en kille som hade en
till salu uppe i Stockholm. Då vi skulle flyga tillbaka till Arlanda dagen därpå, så var det bara att stämma träff.
Just nu är bilen strajpad med reklam för vår träff Bad Camber men så här började det.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

2

Tok hög kunde den ju inte vara. Demian hade ju flyttat till Borlänge så nu var man influerad. Grubenwerks gjorde ett arbetsbyte.

PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
På med regplåten å den är "Mixified 1.0"
PunBB bbcode test
Lite tankmätarpyssel krävde radikala åtgärder då garageporten är för låg!
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

............................................................................................

3

Gillar man pust så var det bara en tidsfråga innan jag ville byta ut de svarta 16" plåtisarna mot något annat.
Hasse Ljungren å Owen kom till räddning. Till Dalarna kom 4 paket.

PunBB bbcode test

En stund senare var den "Mixified 2.0"
PunBB bbcode test

4 Senaste redigerad av surfinsafari (2011-06-16 17:22:40)

Såld. Till en ny lycklig westy ägare ICQ/ab

5

utrolig flott westy du har, skulle gjerne eid en slik.

Better late then never

6

Som sagt ny ägare o lycklig!
Fixat lite med div småsaker bla lister runt om samt fixat framvagnen som gav upp i 90 knyck på väg till Öland.
Kan bara berätta att man vaknade till rejält när det small till utav bara...
Mitt klumpen hade separerat så det blev att hämta Chevan för vidare semester med familjen.
Men glad att allt gick bra förutom att minsta sonen brukar numera fråga om det kommer smälla i bussen när vi ska åka!!

Ena bilden är tagen i Söderköping där det tog stopp, ligger på hjulen fram.
Men allt fixat o vi gillar Westfalia.

http://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/IMG_8378.jpghttp://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/IMG_1543.jpghttp://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/IMG_1509.jpg

Vill skicka stort tack till våran vän Macke i Gustafs som hjälpte till med bussen, så den är bättre än någonsin. TACK TACK Macke!!!

7 Senaste redigerad av kee (2011-08-18 10:35:36)

Det är så jäkla mysigt med westys! ICQ/ab  Är man fräck om man gissar att det var en Grugen-framvagn som rasade för er? Känner igen händelsen, därav frågan.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

Vi hoppas att det inte är fler som råkar ut för detta..men kanske är läge att kolla över framvagnen för er som har dessa för säkerhets skull.

Yes Kee, Westys är kärlek. Våran treåriga son blev ledsen när jag förklarade för honom att den måste vinterförvaras inom en snar framtid. Oahh vad ska vi då leka i.. min lekstuga sa han!!

Framtiden säkrad för nästa vw generation.

MVH Andreas, Tullinge