Bytte polyuretanbussningarna mot gummi..
Men...har ju gummi redan...visste inte ens att det fanns annat... 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 34 35 36 37 38 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bytte polyuretanbussningarna mot gummi..
Men...har ju gummi redan...visste inte ens att det fanns annat... 
smörj litiumfett på donutsen 
Om inte ankaret gett upp helt borde det vara en hyfsat enkelsak , som en kabel son lossnat/gått av.
Ta isär och kolla.
Som sagt Tidiga Saab V4 har 90 mm 12 Volt generator med Fältlindnigar som man kan stoppa i en 6V VW och få en 12V 30 A generator.
Ja nu är det bara att fixa alla problem som kommer, sen har du en skottsäker kärra 
Skaplig förvandling ! Bra jobbat GB ! 

När man såg bilderna så fattar man mer hur mycket jobb du och folk runt omkring lagt ner.
Blir riktigt tjusigt.
Du får fixa sånt som dyker upp efterhand så du kan köra och njuta.
Som någon skrev lithiumfett till gummina. Har för mig att någon sagt vanligt talk också.
Va frän den blev, grym
!!
Det där knarrandet har jag också på 62.an, kanske är samma "fel"
Tackar alla.
Den såg ju inte riktigt ut så när jag köpte den utan Macke hann ju skrubba karossen lite innan som tur var
Ja, har fått lite olika tips på knarret så får testa nått.
Verkar ha fått tag i en generator framöver men lär väl försöka byta till den lånade innan det så man kan åka lite tills dess, få se om man hinner innan Gotland, fast dit åker jag Passat 
Tackar alla.
Den såg ju inte riktigt ut så när jag köpte den utan Macke hann ju skrubba karossen lite innan som tur var
![]()
Verkar ha fått tag i en generator framöver men lär väl försöka byta till den lånade innan det så man kan åka lite tills dess, få se om man hinner innan Gotland, fast dit åker jag Passat
Passat???? WHAT!!!

GB skrev:Tackar alla.
![]()
Passat???? WHAT!!!
![]()
Mmmm... blev en kompromiss...familjesemester (familj som inte uppskattar gamla vw) och en avstickare till träffen 
Få se hur länge det är tyst... fast det är lite knarr när man åker ibland, kanske skulle behövt behandla inre donuten med 
Försäljningen av barnpuder kommer att rusa efter den där reklamfilmen!

Dagen innan semestertrippen till Gotland fick jag feeling och tänkte byta generator till en jag fick låna av Gustaf, lossade fläktkåpa, förgasare och generator...slet som fan i värmen men den ville inte komma ur så var på väg att skita i det... men kunde inte släppa det och så visade det sig till slut att jag inte lossat på "struten" bakom fläktkåpan och när det var gjort gick det ju hur smidigt som helst... man lär sig så länge man lever...
Kom hem i Måndagskväll och började jobba direkt på Tisdag morgon, men passar på att glida lite oval till jobbet så det är inte så tokigt 
Har haft den till jobbet nästan varje dag och även ett besök på Folkaparken, har funderat lite om man skulle sänka den lite mer men Dennis tog ett snyggt kort när jag rullade in och den ligger rätt bra ändå:

Stuka och bygga bil brukar jag ibland jämföra med att tex måla en tavla, man har en vision och lägger till och tar bort osv. små eller större saker och vissa grejer kanske inte folk lägger märke till men för mig kan det ha större betydelse, som tex reservdäck... letat en till Erco/CMS fälg till detta men vill ju inte pröjsa för en ny så jag fick tänka om... en vanlig plåtfälg som är färgmatchad med inredningen fick det bli
(det är INTE jag som svetsat igen hålen på vänsterskärmen...)

Sen det här med att åka sänkt i farthindrens huvudstad... sänka mer? tror inte det
Nylackade baljan

Med facit i hand kanske man skulle gjort plattan slät...men ibland slits man mellan termos och custom

Host!!! ! 135R15 ...... 
Är det frontrunners eller reserven?? allt för hög hastighet och sämre bromsar...
Blev ju jättebra. Värt att tänka på är att med högre däck kan du sänka mer utan att den blir lägre om du förstår vad jag menar...
michaelth, nu hänger jag inte riktigt med vad du frågar/säger... undrar du vilka däck jag har fram eller på reserven? 145/65 sitter det på fram och 135/70 på reserven.
Tackar Tobias, och som Macke nämner har vi pratat om 135:or för just det men dessa satt redan på och ekonomin blev lite ansträngd på slutet så tänkte dom fick sitta på... men tänkte kolla på alternativ tills nästa säsong, man upptäcker ju lite saker man vill fixa/ändra under tidens gång 
Så jävla läcker! 
michaelth, nu hänger jag inte riktigt med vad du frågar/säger... undrar du vilka däck jag har fram eller på reserven? 145/65 sitter det på fram och 135/70 på reserven.
Tackar Tobias, och som Macke nämner har vi pratat om 135:or för just det men dessa satt redan på och ekonomin blev lite ansträngd på slutet så tänkte dom fick sitta på... men tänkte kolla på alternativ tills nästa säsong, man upptäcker ju lite saker man vill fixa/ändra under tidens gång
Jo undrad vad som du rullar på...på drag bilar e det ju ibland tunna framhjul..allt för att minska rullmotståndet.. Eller om man vill rulla lågt och har ont om plats..
Gillar mera däck..
Aha, nä för smått vill jag inte ha, 145/65 tycker jag är det minsta man kan ha.
Kollade ett sånt däckomvandlarprogram och fick då fram att 135:orna är 2,7/8 cm högre totalt än 145/65, alltså 1,4 upp mot skärm och lyktpotta...lär mäta så man inte får andra problem då
Tackar viGGe 
Den är lagom hög, bara strul med lägre 
Den är lagom hög, bara strul med lägre
Ja det lär väl du veta
nä, lägre blir den inte 
Blev riktigt bra GB, väl kämpat men ser den inte lite "skitnödig " ut i bak.. Höj lite vet ja..
Tackar, men nej, nej, nej... höjt och callook är inte min grej, utseendemässigt är jag rätt nöjd och hade det inte vart för Borlänges alla jävla farthinder, det ena värre än det andra så

Kopplade ju ihop all värme när man ändå hade allt isär och byggde ihop, imorse på väg till jobbet fick man möjlighet att testa för första gången, imponerande bra och fan va skönt... varför har man inte fixat det på bussen för 
Sidor Föregående 1 … 34 35 36 37 38 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.