126

Lika bra att ta bladet från munnen! Jag dyker upp med westyn. Premiär på svensk träff på bortaplan är att jag tar med Rebecka å vi gör 3v buss-semester med start på bagrauk. (Visst uttalas det så på gottlänska) Dock flyger gumman in under fredagen, så vi måste lokalisera flygplatsen, men det ska väl inte va ett problem...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Oldtimer Oldspeed Club chapter Sweden
RHM & Pepco 4 breathing
Das vw medlem och AC Volks hangararound

127

Swishat  ICQ/bp

128

Någon mer som bokat in sig på 02:30 färjan tisdag 10/7? Finns tiden så ska jag åka till Björkvikring på söndagen och kolla in besiktningen och uppladdningen inför första racedagen på Gasoline Streetweek, och även kolla på måndagen då de rejsar. ICQ/ab

"Pimped by Nature"

129

Vi kommer på fredagen den 13e och stannar i 5 dygn
hur är det att fricampa på gotland
läste lite på nätet att det inte var populärt
böter mm
Någon som vet hur det är

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1200-59
vw 1300-66 cab
vw gipsy-90 nr 711

130

Det är inte värre att fricampa här än nån annanstans, samma lagar och regler gäller. Dock är det känslig natur så håll er på vägar/parkeringar, annars kan det bli otrevligt Default/smile

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

131 Senaste redigerad av bubblis (2018-06-10 11:58:21)

bokat  ICQ/bo och första inlägget  ICQ/bd

132

50 split skrev:

Lika bra att ta bladet från munnen! Jag dyker upp med westyn. Premiär på svensk träff på bortaplan är att jag tar med Rebecka å vi gör 3v buss-semester med start på bagrauk. (Visst uttalas det så på gottlänska) Dock flyger gumman in under fredagen, så vi måste lokalisera flygplatsen, men det ska väl inte va ett problem...

Haha! Japp Bagrauk går bra, eller varför inte BÜG RÜÜK??!  ICQ/ap
Kul att ni vill komma, ni ligger bra till om det blir pris för längst resa till träffen!  ICQ/bp 
Ses om en månad typ!

133

Jag tror det är väldigt lungt o frikampa om man sköter det snyggt o med lite sunt förnuft. Är man bara trevlig mot den som äger marken om dom skulle komma förbi brukar det inte vara några problem!
Undantaget skulle isf vara om det är nån från Huvudstaden som äger marken o har satt upp sina obligatoriska "Privat mark ¨skylt" , där är mitt tips att undvika o campa.  ICQ/ao
Har aldrig själv hört om nån som fått böter här iaf!

Nicklas skrev:

Vi kommer på fredagen den 13e och stannar i 5 dygn
hur är det att fricampa på gotland
läste lite på nätet att det inte var populärt
böter mm
Någon som vet hur det är

134

bubblis skrev:

bokat  ICQ/bo och första inlägget  ICQ/bd

Whoop-Whoop!  ICQ/bo
Snyggt!  ICQ/ay

135

swishat  ska bli spännande.  ICQ/bp

Längtar efter luftkylda turer här o där......aircondition ??...idioti när det går utan tak......
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd :   http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140

136

Betalat! Första VW-träffen någonsin & första gången på Gotland så blir spännande!  ICQ/bp

137

Har Swishar och dyker upp på lördagen ICQ/ay

138

Finns det någon tidsplan för cruisingen på lördagen? Starttid och ungefärlig sluttid? Nån har haft den dåliga idén att planera in 40-firande just den dagen och det är lite svårt att säga nej till det Default/sad

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

139

Swishat!

Lowlight ghia - 58         Typ1 - 66

140

E det nån värmlänning som ska till öjn som kan tänka sig att ta med lite grejer hem igen? Ju närmre Sunne desto bättre. Givetvis så får man ju en slant för besväret.

141

Hej på er allihopa! Inser att jag kommer vara på Gotland denna helg! Kanske tittar förbi och slänger några ord med er   ICQ/bq

Skulle gärna hänga på cruisen, när rullar ni?

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-73 (vinter skott), Typ1-74 , Typ1-56, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, Formula vee.

142

Cruisingen börjar rulla vid 10.00 på lördag. Start och mål vid träffområdet. Vi räknar med att vara tillbaka senast 13.00 lite beroende på hur många stopp vi gör.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

143

VWHK tar med sin lev korts maskin! Så har ni några chassinummer ni vill kolla upp så är detta ett prima tillfälle!

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

144

Min trailer queen buggy är lastad för avfärd i quell till Öhn  ICQ/bp . (min 90 åriga mamma på öhn vill inte åka buggy så bruksbil måste medfölja)
skall bara fundera på ev breakdown reservdelar.....för har man med dom så går inget sönder....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 LHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

145

Hej på er!
För en som inte är så bevandrad på Gotland, finns det någon adress man kan knappa in på Gps:n så att man hittar dit?
Hälsningar från en som går vilse i sitt eger kök.

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare

146

mannenibadet skrev:

Hej på er!
För en som inte är så bevandrad på Gotland, finns det någon adress man kan knappa in på Gps:n så att man hittar dit?
Hälsningar från en som går vilse i sitt eger kök.

Stånga Stångkvie 838

147

Snart bär det av mot kl. 22 färjan ikväll
Kommer ju till ön strax efter kl 1 inatt, då lär vi stanna och sova med barnen, har combi-camp med.
Tips på vart man ska stanna?
Det fanns en ställplats alldeles vid färjan, är det den som gäller eller finns det andra alternativ?

148

Da Squirrel skrev:

Snart bär det av mot kl. 22 färjan ikväll
Kommer ju till ön strax efter kl 1 inatt, då lär vi stanna och sova med barnen, har combi-camp med.
Tips på vart man ska stanna?
Det fanns en ställplats alldeles vid färjan, är det den som gäller eller finns det andra alternativ?

Högklint är vanligt och populärt men kan vara fullt när ni kommer så sent. Samma med ställplatsen så klart men hade nog kollat den först ändå. Det är bara sova ni ska göra inatt i vilket fall som ICQ/ab

Läs inte detta.

149

Kör uppför färjeleden till första rondellen (förbi rastplatsen på höger sida), ta höger i rondellen och direkt in höger igen så finns en grusad plan du kan stå på. Annars är ju rastplatsen där nice med toa osv.

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

150

Jag kommer inte , har problem med bilen