1

Nån som vet hur mycket färg det går åt för att lacka en buss invändigt, i motorrum och undre delen utvändigt. Samt hur mycket går åt till övre delen +taket utvändigt?

Funderar på att beställa från billackering.eu och vill inte beställa alldeles för mycket.
Hört nåt om ca 5 liter totalt för en buss invändigt och utvändigt men är det 5 liter inkl härdare och förtunning eller 5 liter exkl. ICQ/bn ass

Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
Volvo V90 D4 Momentum business advanced. -17
Audi A3 1,4TFSI -13

2 Senaste redigerad av D3w1l (2018-07-10 07:22:02)

Jag hade nog siktat på 5liter plus härdare och förtunning. Ska du köra hela bilen utvändigt å invändigt under i samma kulör alltså?

Edit, läst rubriken nu igen idag. ICQ/ab

Kan ju vara bra att ha en skvätt till övers om något skiter sig.
Är den plåtren nu?
Annars slipgrunden först så ser du ju lite hur mycket det kan gå åt. Under kan du ju kanske köra en nonsanding isf. Så ser du hur höftningarna blir om du ska köra flera kulörer.
Ett bra tag nu sen jag lacka.
Men den är min spontana tanke. Nån som jobbar mer aktivt med det kanske kan svara bättre.
Annars är det bara å ringa försäljaren kanske, fråga lite lätt hur mycket det går åt.
Sist ja skvälpte ihop färg (våras) så har jag för mig det gick åt ungefär 3l till en buss under och framgolv hjulhus och bakre golv.
Beror lite på hur tjockt du lägger oxå. ICQ/be

Tomato Potato
Dyslexiker..

3

Sen beror det lite på vem och hur det sprutas.
Görs det i en riktig sprutbox går det ju åt som ovan men lackar man den hemma så brukar det normalt gå åt mindre ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Kan meddela att två liter färg precis räckte till invändigt, motorrum samt under list på karossen. Har köpt två liter till som lätt kommer att räcka till kofångare och under list på 6 dörrar och motor- samt baklucka

Köpte två liter till tak samt över list och detta verkar räcka utan bekymmer. ICQ/ab

Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
Volvo V90 D4 Momentum business advanced. -17
Audi A3 1,4TFSI -13