Hej,
Har kört min Buggy mycket nu i sommar, nu i hettan över 25 grader och sol verkar den bli överhettad.
och blir svagare och svagare och lägger av efter ca 15-20 minuters körning.
Får den kallna så fungerar den utmärkt.
1600 med 110 kam, planade toppar med större ventiler original förgasare med en ett lättare filter på, förgasarfoten blir iskall också vid körning.
Ett värmesteg uppåt på tänstiften NGK BH6S tror jag det var.
Kromad doghaus (fläktkåpa) utan värmekammaruttag, Original oljekylare i, kromade kylkåpor endast ovanför cylindrarna.
Själva fläktkåpan blir bra varm och även tändspolen (Beru) provade direkt med en kall biltema's blå tändspole utan att det hjälpte.
Förslag på bättre kylning ? Extern oljekylning ? Gömplåtar, hur installerar man sådana ? Se länk https://vwcustomspeed.com/produkt/Glomplatar-t-321-krom
Vågar inte köra längre stäckor då det varmare än 25 grader, vilket är komiskt på en buggy 




