Förra sommaren hände det första gången. Jag tappade trycket i kopplingssystemet så pass att dragläget "försvann under golvet". Luftade systemet, fyllde på bromsvätska. Funkade fint i ett antal mil. Sedan hände det igen. Och igen. Och igen. Det blir värre och värre. Har varit på långtur och inte haft möjlighet att ta itu med det ordentligt. Nu på slutet fick jag lufta var 20:e mil för att ta mig hem.
Jag kan inte se något tydligt läckage och jag tycker inte att nivån med bromsvätska i behållaren minskar nämnvärt. Växellådan är lite oljig på undersidan. Det är möjligt att det är vätska från kopplingen som letar sig ner dit, men det är inte säkert. Är det möjligt att systemet tar in luft någonstans utan att det läcker ut olja? Var i så fall.
Antar att det enklaste är att byta båda cylindrarna. Men det känns lite onödigt att skruva sönder och byta delar som kanske fungerar. Men jag vet inte var och hur jag ska börja felsöka. Någon som känner igen symptomen eller kan tipsa mig om vad jag kan göra?