1

Har fått lite problem med mina fram säte. Min panel buss är av års.mod 1975.
Sätena består av ett förarsäte och ett passagerarsäte för två.

Beställde och betalde en ny TMI klädsel till mina framsäte i Februari med ca. 12v leverans.
Men när klädselen kom i Maj konstaterade jag ganska snabbt att där va något fel.
Som tur va hade jag även köpt ny stoppning, Den nya klädselen var helt olik och hade passform som en sopsäck ICQ/bm .
Men som tur är har jag den gamla klädselen kvar och den passar perfekt i formen med den nya stoppningen.

Jag reklamerade - Fick till svar att de skulle va rätt. och att det kunde möjligen ha bytts ut stolar i min buss under åren.
Tyckte det lät orimligt för min buss var relativt orörd när jag köpte den.

Hitta då en bra länk på The Samba  https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … mp;start=0

Jag tror och tycker att jag fått en klädsel som är till 1974/08 och tidigare ICQ/bn

Tog en massa bilder på mina stolar och länkade länken från The Samba. Där det som tur är påstås att det är bara 1975 års.mod som har fjädern under förarstolen och den har ju jag med på min. Tyckte att detta skulle räcka. Men nääää...

Översta bilden visar ett underrede som även det påstås vara från 1975, och det ser ut som mitt. och där ska klädselen vikas ner i ett spår.
Och jag har även den fjädern under förarstolen som sägs vara 1975 "only"

Post's attachments

1301457.jpg, 100.56 kb, 640 x 427
1301457.jpg 100.56 kb, 5 downloads since 2018-07-03 

Fjäder 1975.jpg, 241.13 kb, 615 x 1024
Fjäder 1975.jpg 241.13 kb, 8 downloads since 2018-07-03 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Farkoster: Pippi-gul cal-look (o\_/o) med soltak och Vit panel |o \/ o| med dubbla dörrar.

Snabb länkar till mina projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak.Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr.