1

Träffen blir precis som ifjol uppe på Sundsvall Raceway.
2018 är det 6-7-8 juli som gäller.

Träffen öppnar fredagen den 6 juli kl 18.
Camping på gräs med tillgång till el för den som vill, tillkommer en el-avgift på 150:- för hela helgen.
Fritt fram för den som vill sälja grejjer vid sin bil, vill du ha större yta för försäljning så fixar vi det utan extra kostnad.
På lördagen är det racing som gäller, SHRA Sundsvall håller i körningen och det fokuseras på 201m men det kommer att vara möjligt att få tidkort på 402m för den som vill, då är det singelrepor som gäller.
För att köra på banan krävs licens och det går att fixa en endagslicens för 150:- på plats.
Vi delar upp körningen i tre klasser; Överladdat, N/A och daily driver. I daily driver så gäller det att köra två pass så lika som möjligt och i de andra två så är det snabbaste tid som vinner.
Vinnarna i överladdat och N/A får förutom en otrolig ära även 2000:- och vinnaren i daily för 1000:-

Ytterligare info plus betalningsalternativ kommer att komma.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

2

Lite roliga uppdateringar  ICQ/ab

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31292697_1903275959703612_5123180238922235067_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeFNYjmVgb5jKv6dAXCtlEGHSJQ1gJReQQQAOGAHewUzAnr_HTlyCMqiH7a-vwcx4qQENqbHExsY0B2DvXUmmMJeOmzU9dGUdZtDrqpag0SGug&oh=825cdedff406b2f4c8375490f100ab89&oe=5B9B1C3C

Den första trevliga nyheten vi kommer med i år är:
Volks Meet ingår i Bugsprint Series 2018 och deltävling #3! Mer info finns att läsa i Bug Run's tidning som skickas ut nu i dagarna.
#VolksMeet #BugsprintSeries #vwdragracing #SundsvallRaceway #Sundsvall #Sweden #Sverige

https://www.facebook.com/volksmeet/post … 4439702764

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

3

Bäddat för en grym helg. Vädrets makter verkar le mot oss. Ni dyker väl upp? ☺️

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

Visst gör vi detta ICQ/bq

T2b taigagrön ´77

5

Tacka givet vi dyker upp med några VW´s
Ser fram emot kanon väder som det ser ut som just nu  ICQ/af

6

Tackar Alla som dök upp och förgyllde vår träff!  Vi i Twinpekboxers har alltid lika trevligt med er!

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

7

Ett jättestort tack till Twinpeakboxers för en, som vanligt jättetrevlig träff. I år nummer 4, för mig nummer 3 och den första med solsken och fantastiskt väder. Arrangörerna gör att jättejobb för att alla ska få en trevlig helg blandat med rejs och VW-snack, men var är alla besökare? Förra året när det var dimma, regn och kyla var det fler deltagare än i år när solen sken hela helgen.
Hur kommer det sig?
De har lyckats få Bug-sprint status på tävlingen, men väldigt få var intresserade av det även om banan var nypreppad och all personal var på plats.
Hur kommer det sig?
Träffen krockar inte med Bug Run på Mantorp men ändå åker folk inte till Sundsvall.
Hur kommer det sig?
Jag lider med arrangörerna och är samtidig jätteglad att de finns och kämpar på med Volksmeet för träffen är verkligen värd ett besök.
Kamma er allihopa och åk dit nästa år.
Tack för mig.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

8

nisslars skrev:

Ett jättestort tack till Twinpeakboxers för en, som vanligt jättetrevlig träff. I år nummer 4, för mig nummer 3 och den första med solsken och fantastiskt väder. Arrangörerna gör att jättejobb för att alla ska få en trevlig helg blandat med rejs och VW-snack, men var är alla besökare? Förra året när det var dimma, regn och kyla var det fler deltagare än i år när solen sken hela helgen.
Hur kommer det sig?
De har lyckats få Bug-sprint status på tävlingen, men väldigt få var intresserade av det även om banan var nypreppad och all personal var på plats.
Hur kommer det sig?
Träffen krockar inte med Bug Run på Mantorp men ändå åker folk inte till Sundsvall.
Hur kommer det sig?
Jag lider med arrangörerna och är samtidig jätteglad att de finns och kämpar på med Volksmeet för träffen är verkligen värd ett besök.
Tack för mig.

Tackar för dom fina orden!

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

9

Kul att ni äntligen hade tur med vädret, trist att det inte blev den uppslutning som ni kanske hade hoppats på. För min egen del och för många av dalfolket med omnejd så tror jag dom flesta satsar på Gotland i år. Träffen är visserligen nu till helgen men med tanke på avstånd och otillgänglighet med båt och annat så gör många en längre vistelse av det hela.

Med hopp om att träffen återkommer så syns vi kanske ett annat år.

/foppa

10

nisslars skrev:

Hur kommer det sig?
Hur kommer det sig?
Hur kommer det sig?
Tack för mig.

Fantastiskt trevligt att läsa. Det är precis det där som gör att vi förmodligen provar nästa år igen.

Stort tack till alla er som kom och lekte med oss!

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

11

Håller med, kul att ni äntligen fick bra väder men synd att inte fler dök upp.
Jag var med på premiären, tog paus från alla Vw träffar -16, jobbade i norrbotten hela helgen -17 och jobbade i år igen. ICQ/aq
I år jobbade jag ca 5 mil ifrån så jag smet ifrån ett par timmar på lördan och kollade läget. Skittrist att fara ifrån efter en timme bara.
Men jag passade på att köpa en träff t-shirt. (j*vligt snygg ICQ/ay ) Förmodligen första och enda chansen i livet å få en tröja med en typ 4 på.
Lycka till med nästa års träff och hoppas fler dyker upp. Jag kommer garanterat  ICQ/ab ...... om jag inte jobbar då

VW typ 3 1600 TLE 1971

12

Jag har varit på de 3 första å skulle ha åkt upp i år igen om de inte hade krockat med en stor Endurotävling som är samma helg varje år ICQ/bh  ICQ/ac
Ni får flytta träffen ett par veckor nästa år så kommer jag upp igen  ICQ/bs