1

Snälla hjälp, en MV motor från -88, vad är det för fel om jag har gnista, det är bensin i slangarna, den går på startgas, men den startar inte! ICQ/bu

Jag har kollat spridarna, och dom får signal på 8-10V mätt med multimeter, och eftersom jag har gnista och den går på startgas borde hallgivaren, tändspole och sånt vara helt? Har tyckt att stiftet vart torrt, men igår så luktade det då bensin av det.. Men blött är det inte vilket man kan tycka att det borde vara. Den startade i höstas, så att alla 4 kärvat ihop mekaniskt känns inte troligt, men kanske möjligt?

Jag behöver tips! Please!

2

Jag gissar på spridarna klibbat.

Brukar vara lätt åtgärdat genom lossa överfallet som håller spridarna och lyfta upp de.
Låta en köra på startmotorn samtidigt som en knackar på spridarna med baksidan av en skruvmejsel.

Det ska komma en fin bensindimma vid varje tändimpuls.

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

3

Tristar skrev:

Jag gissar på spridarna klibbat.

Brukar vara lätt åtgärdat genom lossa överfallet som håller spridarna och lyfta upp de.
Låta en köra på startmotorn samtidigt som en knackar på spridarna med baksidan av en skruvmejsel.

Det ska komma en fin bensindimma vid varje tändimpuls.

Tack för svaret!
Ja då ska jag testa det i helgen! Är det inte det så får jag mjäll!

4

Tror att felet är lokaliserat, (har hittat ett fel iaf ICQ/ag ) min nya soppapump verkar inte pumpa nåt längre, det soppa som är i slangarna måste gått på självtryck?
La på 12V direkt på pumpen för jag tänkte om det var nån styrning till den som var paj, men det blev inte bättre!

5

Bensinpumpen fastnar precis som spridarna om bilen stått länge.
Ibland går det att få liv i de igen men ofta blir det att köpa ny.

Du hittar samma pumpar på många olika bilar på skroten, men glöm inte att testa den på plats innan du plocka av den.

Enda sättet att förhindra att den fastnar är att vrida på tändningsnyckeln fyra gånger om året för att motionera pumpen.

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.