1

När jag drar fast spaken bottnar den i växelstången och går trögt.
Därför undrar jag om det ska vara något mera än den lösa plåten under?
Kanske fel plåt?
Kanske en förhöjning?
Hittar ingen skillnad på dessa två spakar förutom att det sticker ut en styrpinne på den äldre, kan man ta bort styrpinnen och använda spaken?
Växellåda ska vara en -69a.

Post's attachments

20180628_193957.jpg, 333.93 kb, 1032 x 581
20180628_193957.jpg 333.93 kb, 142 downloads since 2018-06-28 

2

Ser ut som allt är med. dock ser den högra väldigt smörjtorr i ovandelen.

Post's attachments

Vspak.JPG, 131.91 kb, 1328 x 918
Vspak.JPG 131.91 kb, 142 downloads since 2018-06-28 

Vspakii.JPG, 109.04 kb, 1334 x 757
Vspakii.JPG 109.04 kb, 130 downloads since 2018-06-28 

"ljushuvud"

3 Senaste redigerad av Marantz (2018-06-28 19:30:53)

Ser ut att vara bilder på äldre växelspaksinfästning.
På min bil ligger  växelstången nära tunneln som den troligen ska göra och ser att att växelspakens kula ligger för långt ner. Därför när jag drar fast spaken bottnar kulan i växelstången och går väldigt trögt.

Har delarna som bilderna visar.

Post's attachments

20180628_202603.jpg, 347.47 kb, 1032 x 581
20180628_202603.jpg 347.47 kb, 136 downloads since 2018-06-28 

4

Tycker den ihop onoterade spaken ser lång ut under fästet. Det är inte så att den suttit ihop med en short shift tidigare för då kanske den extra pivotkulan sitter kvar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5 Senaste redigerad av Marantz (2018-07-02 20:09:56)

Det kan du ha rätt i.
Det måste jag kolla upp.

Fixat, tack för all hjälp.