Slöjdade till plåtburkssäkringar av en liknande kedja som tidigare, och som Andreas gissade så är den i rostfritt eller annat icke magnetiskt material för att inte rosta.
427 2018-05-06 21:16:43 Senaste redigerad av Mogge (2018-05-07 06:43:44)
Diskhon är färdigsvetsad med god hjälp. Nu är den grovriktad vilket gick riktigt bra, för rostfritt slår sig som tusan......
Här kan man tydligt se varför jag byggt om diskhon, för att bordet ska kunna glida under.
Sen går det åt mindre diskvatten i den lilla delen. 
Moddade R&Rsoffan lite idag.
Snickartermen på OSB skivor är "Oj Så Bra skivor" 
Snickartermen på OSB skivor är "Oj Så Bra skivor"
:-) Du kanske missat något efter som du drygar dig ;-)
Jo, jag fick bara lov att dryga mig lite ....sorry 
Hur gick det sen 
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
Jorå, 18 nätter loggade förra året från April till Oktober.
Var ute häromdagen, men sååå jävla halt så jag parkerade igen.
Måste beställa oljekylarpackningar då det verkar läcka därifrån.
Har köpt på mig komplett med värmerör åxå då det saknas.......
Nu letar jag tid.........
Hur gick det sen
Per, bara för dig.
Men köksfönstren är klara förutom gummilisterna.
https://creative-engineering.com/flip_c … ex.html#47
Hoppsan.
Nu har jag plöjt igenom hela denna tråd och orden jag kommer på är "egensinnigt" och "genomarbetat". Kul bygge, minns när du presenterade dessa planer för mig redan någon gång på "nollnolltalet". Det lät storslaget då med alla andra projekt du hade idéer kring, men en efter en förverkligar du dina drömmar. 
CrewCab skrev:Hur gick det sen
Per, bara för dig.
Ser ut som den väntar på våren 
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
Nu har jag plöjt igenom hela denna tråd och orden jag kommer på är "egensinnigt" och "genomarbetat". Kul bygge, minns när du presenterade dessa planer för mig redan någon gång på "nollnolltalet". Det lät storslaget då med alla andra projekt du hade idéer kring, men en efter en förverkligar du dina drömmar.
Detta forumet har ett enormt antal medlemmar som besitter en otroligt kunskap, ett sällan skådat driv och fantasi - men jag tror ingen kan mäta sig med Mogge på de punkterna.
Vi har bara träffats en gång LIVE men som den människokännare jag är insåg jag direkt att det här är inte en snackare - sen att saker tar tid är bara verkligheten alla "måsten" som pockar på uppmärksamhet.
Även om denna buss och "anledningen till att projekten tar tid/aldrig blir klara" inte är exakt i linje med mina intressen är de bland mina favvotrådar här inne.
Sällan har jag mött en person som har det kunnandet, drivet,fantasi och framför allt känslan för detaljer (samt hur man tar vara på det goda i livet).
Även om jag inte skriver så mycket i tråden ska Du veta att jag läser dem med ett leende i mungipan.
Jag om någon, vet hur illa det är när allt annat i livet tar tiden man skulle vilja lägga på projekten.
Keep up the good work!! - Åk mycket buss i sommar!!

kee skrev:Nu har jag plöjt igenom hela denna tråd och orden jag kommer på är "egensinnigt" och "genomarbetat". Kul bygge, minns när du presenterade dessa planer för mig redan någon gång på "nollnolltalet". Det lät storslaget då med alla andra projekt du hade idéer kring, men en efter en förverkligar du dina drömmar.
Detta forumet har ett enormt antal medlemmar som besitter en otroligt kunskap, ett sällan skådat driv och fantasi - men jag tror ingen kan mäta sig med Mogge på de punkterna.
Vi har bara träffats en gång LIVE men som den människokännare jag är insåg jag direkt att det här är inte en snackare - sen att saker tar tid är bara verkligheten alla "måsten" som pockar på uppmärksamhet.Även om denna buss och "anledningen till att projekten tar tid/aldrig blir klara" inte är exakt i linje med mina intressen är de bland mina favvotrådar här inne.
Sällan har jag mött en person som har det kunnandet, drivet,fantasi och framför allt känslan för detaljer (samt hur man tar vara på det goda i livet).
Även om jag inte skriver så mycket i tråden ska Du veta att jag läser dem med ett leende i mungipan.
Jag om någon, vet hur illa det är när allt annat i livet tar tiden man skulle vilja lägga på projekten.
Keep up the good work!! - Åk mycket buss i sommar!!
Oj, fint skrivet, tack så mycket för de orden.
Vi ses igen :-)
Tja det är väl bara spä på med mera projekt till bussen.
Då jag aldrig skruvat motorer så kanske det är dags att lära sig mer ordentligt och inte bara snacka.........
Fick med 3 motorer när jag köpte en rörhög i höstas, 1 är nog död, men topparna hoppas jag rädda till den andra som är en 1300 men rost i cyllarna.
Där hade jag sparat 4 1600kolvar med tillhörande cylindrar från en annan gång tidigare när jag sparat något typ braåha, nu är det just braåha :-)
Sååå, 2 ska jag få ihop så jag till slut kan bygga en motor från grunden till bussen.
Här är det jag hittade.
De 2 första bilderna är den ena tvättad och ser frisk och bra ut.
De 2 nedre bilderna ser det mindre bra ut, men jag slår isär och inspekterar, slipar in och sätter ihop.
Prylarna var gratis och någonstans måste jag fylla på min teoretiska kunskapsbank med praktiska erfarenheter.
Senare kan det komma en tråd om motorbygget som ska in i bussen.https://www.aircooled.net/vw-type-1-mileage-engine-mpg/
Här finns lite inspiration till planerna.
Men först, under tiden, jag ska bara :-)
441 2021-06-28 14:37:30 Senaste redigerad av Mogge (2021-06-28 14:38:45)
Hmm, det här ser lite roligt ut, men det går framåt.
Sakta framåt :-)
Fixa bromsar. KLART!
Töm bussen in i boden. KLART!
Ta bort mellanvägg KLART!
Äventyrshjul 15" crowfeet fälgar Har 4 st………… KLART!
Feta äventyrsdäck KLART!
Starta KLART!
Köpa bensin och tanka och starta. Motor? Ta från fallskärmen KLART!
Fixa elen. KLART!
Popouter ombyggda KLART!
Takräcke………….har Jörgen, hämtas med Äventyrsbussen. KLART!
Popup genom takräcke med dragkedja i popupen för att nå ev packning KLART!
Tvåpersonersinredning KLART!
STORT kök men smalt för luftigheten. KLART!
Mörkt där man sover. KLART!
Safari bak med öppningssäkring så ingen kan slita upp den när man sover. KLART!
Walktrough. Snurrförarstol? Vändas i skenorna? Vikbar ratt för ryggstödet? KLART!
Klädstreck i buss för blöt handduk KLART!
Vattenkokare spiral 12V för att fixa kaffe/te under körning KLART!
Mörkläggningsgardiner KLART!
Fullbredd på sängen vid huvudändan med bäddmadrass. KLART!
Hyllor bak KLART!
Såga för diskho KLART!
Montera vattenpump KLART!
Såga hål för dunk KLART!
Passagerarhandtag ovan passagerardörr Skippar
Mycket avställningsyta KLART!
Liten lös pall KLART!
Rikta popup…………….. KLART!
Klipp om madrasser KLART!
Stereo med fjärrkontroll DVDskärm Laptop
Extra DVDskärm Skippar
Gummilister i popout KLART!
Plats för disktrasa och hållare för diskborste KLART!
Fixa alla lås KLART!
Fjäder snöre knop ögla till spriten KLART!
Välj däcksdimension 215/75/15 KLART!
Taksökare KLART!
Termometer vid huvudände KLART!
Glasögonhållare vid huvudände Skippar
Lyxbussruta i taket vid förarplats Skippar
Takfönster i popupen med gardin. Skippar
instrumentpanel där den gamla är bortsågad med bla dubbla/trippla telefonhållare. KLART!
Plast till säkringsdosa KLART!
Kablagestorlek till säkringsdosa 6kvmm KLART!
Köp däck KLART!
Diskborste KLART!
Disktrasa KLART!
Matbricka för chaffören
Laddare via solcell å 220V
12V lampa med dubbla bottnar BA15D lampor till allt Biltema KLART!
Penslar till fälg KLART!
Silentcoat KLART!
Bygg fälgar KLART!
Gardinfästen KLART!
Solskydd KLART!
Nu har jag iofs inte koll på när och hur mycket som var gjort på listan innan ... men helt klart många punkter gjorda..
Så förhoppningsvis känner du dig nöjd med din skapelse.
Kanske några bilder som visar helheten..
Lättare att lära sig av bilder än av en text... om du kan finna tid för det vill säga. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Nu har jag iofs inte koll på när och hur mycket som var gjort på listan innan ... men helt klart många punkter gjorda..
Så förhoppningsvis känner du dig nöjd med din skapelse.![]()
Kanske några bilder som visar helheten..
![]()
Lättare att lära sig av bilder än av en text... om du kan finna tid för det vill säga.
Min kamera svimmade så alla bilder hamnar i telefonen numer, och har inte riktig koll på hur man förminskar bilderna i telefonen, och min dator ska vi inte prata om........
Men mer bilder kommer.
Nu ska jag ner i garaget och bygga ett fack till :-)
Ska till Folkaparken nästa helg, där kanske finns någon som gör att jag förstår hur jag får in bilder här från telefonen.....
Väl mötta i Torsång :-)
Då hoppas vi på bilder... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(