Var ju tur iaf att jag skulle byta damasker, knutarna var inte dom fräschaste...
Nu nästa fråga (har ett hopplock av grejer där det är lite blandat):
Har två olika modeller av drivaxlar; den ena saknar spåret för den konvexa brickan, eller "bananbrickan", samt två olika "spindlar" (den som håller kulorna inne i "buren").
Den "drivspindel" som jag tror är avsedd att användas tillsammans med de konvexa brickorna är helt plan på båda sidor, medans den som jag antar är avsedd att användas på den drivaxel som saknar spår för de konvexa brickorna är försedd med en liten upphöjning på ena sidan.
Problemet är att jag saknar en konvex, fjädrande bricka. Det satt inte fjädrande brickor på alla drivknutar heller (vet inte om det var därför vissa hade mer slitage).
Tänker mig därför använda den drivaxel som saknar spår för fjäderbrickan, tillsammans med de spindlar som har den lilla förhöjningen och tänker mig att de är avsedda för varandra. Slitaget berodde förhoppningsvis på annat, eller var detta en sämre modell av drivaxel? Alla exempel men ser innehåller ju drivaxlar med fjädrande, konvexa brickor?
Komplicerad nördfåga som saknar egentlig betydelse kanske då bilen inte rullar många mil per år, men man snöar ju lätt in... 
T2 Transporter Pick-up EH -78
T2 Kleinbus -75