1

Har noll värme i min Bubbla -73.
Vill ha en elektrisk fläkt som jag kan dra slangar från in till befintliga utblås vid framrutan.
Målet är att lyckas få rutan im och isfri på vintern.
Nån som har tips på nått som kan fungera?

Tackar!

2

varför vill du ha en elektrisk fläkt?

Du har ju en jättestor på motorn.
Det är nog bara att se över värmesystemet , så att det funkar.

Det behöver du nog ändå för att få fram varmluft till fläkten.

"ljushuvud"

3

Hmmmm
Sant

4

Har en värmefläkt hemma för just besiktningen men om jag såhär.
Värmen som "strömmar" ut är inget att hurra för.
Enligt eBay va den på typ 800watt men ja.. Kändes inte mycket för världen Default/hmm
Menar inget negativt.
Kanske vissa andra har bättre värme.  ICQ/ay

5 Senaste redigerad av VW1303S (2018-06-17 23:05:22)

Intressant!

Har också en 1303S -73......

.......och ingen kupefläkt!

Det kommer dock värme, men ingen jättemängd!

Visserliggen finns en bensinvärmare, men den värmen strömmar nedåt, och man vill ju ha den mot fönstret! Det är rätt så praktiskt att se ut när man kör bil.......

Vore kul att få "känna" på en bil som är i perfekt skick, när det gäller värmen! Att kunna jämföra med, det kanske är så att även min är helt ok, de skall ju inte vara kända för att vara världsledande på värmen...........

/ Mattias

6

Gamla luftkylda vw har fått oförtjänt mycket skit ang värmen.. Jag har en 1302 -71 i riktigt bra skick. Värmen funkar klockrent när alla kanaler är hela och alla slangar är hela. Bra mycket snabbare än en vattenkyld bil. Jätteviktigt att det inte läcker någonstans och spjällen funkar. Kolla upp så värmekammare är hela och slangarna till dem är 100 % täta både från fläkthuset mot kammarna och från kammarna in i bilen. Motorfläkten är stark, men luften tar den lättaste vägen.

Ebern behövs bara när det är riktigt kallt ute, som spetsvärme. Man kan glänta lite på en ventilationsruta för att få lite sug så det går lättare att trycka in luften i bilen. Vill du fuska så köp värmeslang och led från ebern upp till rutan.